پیمان اسکندری افزود: تولید، توزیع و نظارت بر بازار کالاهای اساسی بر عهده جهاد کشاورزی است و مجموعه جهاد کشاورزی تا ایام ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌روزی بر این مراحل نظارت خواهد کرد.

اسکندری با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی و فروشگاه‌های توزیع کالاهای اساسی در استان باید در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به همشهریان استان باشند بیان کرد: کالاهای اساسی مثل روغن، برنج، قند، شکر، حبوبات و سایر محصولاتی که مجموعه جهاد کشاورزی تامین خواهد کرد به صورت مداوم در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عاملان توزیع استان قرار خواهد گرفت و نباید هیچ کمبودی در این راستا داشته باشیم. وی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان خواست در کنار اقدامات جهاد کشاورزی با رایزنی با دفتر مرکزی خود نسبت به تامین اقلام اساسی اقدام کنند، تا در ایام تعطیلات نوروز مشکلی در تامین کالاها نداشته باشیم. اسکندری تصریح کرد: ایام عید و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و در هر شرایطی باید کالاهای اساسی در استان وجود داشته باشد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آماده توزیع این کالاها در استان باشند. وی تاکید کرد: با سودجویان و برهم‌زنندگان بازار توزیع کالاهای اساسی در استان به شدت برخورد می‌کنیم و روند توزیع و قیمت کالاهای اساسی روزانه کنترل خواهد شد.

وی گفت: انتظار ما این است  که شبکه‌های توزیع و فروشگاه‌ها بازار آرامی ‌را برای ایام نوروز مهیا کنند و کالاهای اساسی را در هر شرایطی در دسترس عموم قرار بدهند.

اسکندری یادآور شد: توزیع کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نظارت دقیق‌تر و توزیع عادلانه‌تر در استان انجام خواهد شد و نظارت‌ها از طریق سامانه‌های موجود در این فروشگاه‌ها دنبال خواهد شد.