به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت خبری استیل تایمز اینترنشنال، جرون ون لیشوت، افسر عملیات اصلی آرسلورمیتال بلژیک می‌گوید این پروژه نقطه عطف دیگری در «دوستدار محیط زیست کردن» کارخانه ما در منطقه گنت است. این یک تلاش بزرگ برای کل صنعت فولاد است و ما در حال برداشتن گام‌های جدی در جهت اهداف خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای SOx هستیم.

مایکل پتزینا، مدیر اجرایی کارخانه کک و واحد عملیاتی اسیدهای معدنی تیسن کروپ نیز اظهار کرد: ما از اعتماد مداوم مشتری خود، آرسلورمیتال بسیار خوشحالیم. کارخانه اصلی کک‌سازی توسط متخصصان کارخانه کک تیسن کروپ حدود ۲۵ سال پیش ساخته شد، سپس با نام شرکت Thyssen Still Otto فعالیت می‌کرد. مایک پترینا در ادامه افزود: با فناوری‌های پیشرفته و قابلیت‌های اجرای پروژه تیسن کروپ، ما می‌توانیم یک راه‌حل فنی ارائه دهیم که متناسب با نیازهای آنها ساخته شده است. این شرکت فرآیند اختصاصی خود با نام «Cyclasulf» را برای گوگردزدایی و همچنین «Monoclaus» را برای بازیابی کارآمد گوگرد نصب خواهد کرد.

با تحقق ساخت این نیروگاه جدید، آرسلورمیتال بلژیک می‌تواند یک کارخانه گوگرد‌زدایی کم‌آلاینده را در طول دوره تعمیر و نگهداری یا تعطیلی بازرسی راه‌اندازی کند و عملا جایگزین کارخانه بازیافت سابق این شرکت شود که ظرفیت گوگردزدایی پایین‌تری داشت. واحدهای جدید قرار است در جولای ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسند.