محمد محیاپور افزود: این قطعی‌های مکرر علاوه بر اینکه باعث شده کارخانه‌ها چند ماه از سال را از دست بدهند و نتوانند تعهدات مشتریان خود را پاسخ دهند، آسیب زیادی به تجهیزات واحدها وارد کرده است.

به گفته مدیرعامل توسعه آهن و فولاد گل‌گهر توقف‌های اجباری بازار را به‌هم می‌ریزد.

وی ضمن اشاره به اعتراض واحدهای القایی به افزایش قیمت آهن‌اسفنجی اظهار کرد: توقف پی در پی تولید، زنجیره را به‌هم می‌ریزد. به این معنا که توقف تولید، عرضه و تقاضا را از حالت تعادل خارج می‌کند و سبب می‌شود واحدهای تولیدی، تولیداتشان کم شود کما اینکه شاهد هستیم برخی واحدهای فولادی که مصرف برق بالایی داشتند چند ماهی کاملا متوقف بودند. لذا چون تفاوت قیمت محصول میانی و محصولات بالادستی کاهش یافته، القایی‌ها اعلام می‌کنند که تولیدشان مقرون به صرفه نیست.

محیاپور تاکید کرد: حرف واحدهای القایی از این جهت که تولیدشان اقتصادی نیست درست است اما اینکه مقصر غیر اقتصادی بودن آنها واحدهای احیای مستقیم و تولیدکنندگان آهن‌اسفنجی باشند درست نیست، چراکه ما نیز یک بنگاه اقتصادی هستیم که شاهد افزایش چند برابری هزینه گاز و برق و توقف تولید هستیم و با بحران مواجهیم.  وی عنوان کرد: چنانچه این وضعیت ادامه یابد باید شاهد تعطیلی واحدهای آهن‌اسفنجی نیز بود، چراکه حاشیه سود به شدت کاهش یافته و به نقطه سر به سر رسیده‌ایم. محیاپور یادآور شد: حاشیه سود ما نسبت به سال گذشته کاهش حداقل ۱۵ درصدی داشته است.