10 پروژه برتر معدن مس جهان در 2022

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برای تصویری از زنجیره تامین مس در آینده، وب‌سایت MINING.COM فهرستی از ۱۰ پروژه برتر مس توسعه‌نیافته را تهیه کرده است و آنها را بر اساس میزان منابع مس رتبه‌بندی کرده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. بر اساس معیارهای موجود، معدن مس اودوکان در روسیه، Zijing تیموک در صربستان و معدن آنگلو امریکن Quellaveco در پرو که وارد فاز ساخت و ساز شده‌اند از این فهرست حذف شده‌اند.  

معدن شماره ۱ : Pebble

وضعیت توسعه: ارزیابی اولیه اقتصادی

زمین‌شناسی: پورفیری، سوپرژن مس

پروژه Pebble متعلق به شرکت Northern Dynasty Minerals در منطقه خلیج بریستول آلاسکا با ۱۸/ ۳۷ میلیون تن ذخیره مس، با فاصله در این فهرست پیشرو است. معدن پبل در طول سال‌ها با بحث‌ها، موانع و مخالفت‌های زیست‌محیطی مواجه بوده است و مجوز کلیدی آب موردنیاز این پروژه سال گذشته به طور رسمی  ‌توسط سپاه مهندسان ارتش ایالات متحده رد شد.

در سال‌جاری، دولت بایدن اعلام کرد روندی را مجددا آغاز خواهد کرد که می‌تواند به طور دائم از خلیج بریستول در برابر توسعه محافظت کند. این تصمیمات در حال حاضر توسط Northern Dynasty Minerals به چالش کشیده شده است و در اکتبر سال ۲۰۲۱ این شرکت یک ارزیابی اقتصادی اولیه را برای این معدن منتشر کرد. اگر اجازه داده شود، پبل بزرگ‌ترین معدن آمریکای شمالی خواهد بود.

معدن شماره ۲: رزولوشن

وضعیت توسعه: امکان‌سنجی

زمین‌شناسی: پورفیری

پروژه مس رزولوشن ریوتینتو و BHP در آریزونا با ۷/ ۲۷ میلیون تن ذخیره مس در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. دو معدنچی برتر جهان در طول ۲۶ سال ۲ میلیارد دلار در این معدن هزینه کرده‌اند تا رزولوشن را به مرحله بهره‌برداری برسانند، اما با مخالفت مداوم گروه‌های بومی آمریکا و طرفداران محیط‌زیست مواجه شده‌اند. تصمیمی ‌که در سال ۲۰۱۴ توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کنگره گرفته شد، فرآیند پیچیده‌ای را برای واگذاری زمین آریزونا متعلق به فدرال ریو آغاز کرد که حاوی بیش از ۴۰ میلیارد پوند مس است و یکی از بزرگ‌ترین معادن زیرزمینی جهان خواهد بود.

معدن شماره ۳: La Granja

وضعیت توسعه: اکتشاف پیشرفته

 زمین‌شناسی: پورفیری

معدن La Granja متعلق به غول معدنی ریوتینتو در پرو با ۰۶/ ۲۲ میلیون تن ذخیره مس در جایگاه سوم قرار دارد. ریوتینتو بیش از ۱۲ سال پیش La Granja را خریداری کرد، اما امتیاز آن را در سال ۲۰۱۹ تمدید و برای ادامه اکتشاف، ۵ میلیون دلار پرداخت کرد. در همان سال، شایعه شد که ریو ممکن است با شرکت فرست کوانتوم مینرالز برای توسعه این معدن همکاری کند.

معدن شماره ۴: KSM

وضعیت توسعه: پیش‌امکان‌سنجی

زمین‌شناسی: پورفیری، اسکارن

پروژه معدنKerr-Sulphurets Mitchell (KSM)  متعلق به شرکت سیبریج گولد در بریتیش کلمبیا با ۲۵/ ۲۱ میلیون تن ذخیره مس در جایگاه چهارم قرار دارد. این پروژه ۳/ ۵ میلیارد دلاری میزبان چهار معدن بزرگ است که به عنوان یک معدن روباز و زیرزمینی ترکیبی بهره‌برداری می‌شود. اواخر سال گذشته، سیبریج برنامه‌های خود را برای تغییر شکل KSM با ادغام ذخایر پورفیری اسنوفیلد، که از شرکت Pretium Resources در دسامبر ۲۰۲۰ خریداری کرد، اعلام کرد.

شماره ۵ : معدن Nueva Unión

وضعیت توسعه: پیش‌امکان‌سنجی

زمین‌شناسی: پورفیری

سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰درصدی شرکت‌های تک ریزورسز و Nueva Unión  نیومونت در شیلی با ۶۹/ ۱۶ میلیون تن ذخیره مس جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. این پروژه در منطقه آتاکاما واقع شده و میزان تولید مس سالانه آن در طول ۵ سال اول، بالغ بر ۲۲۴ هزار تن برآورد شده است.

شماره ۶: معدن تامپکان

وضعیت توسعه: امکان‌سنجی

زمین‌شناسی: پورفیری

کانسار تامپکان در جزیره میندانائو فیلیپین با ذخیره ۲۵/ ۱۵ میلیون تن مس در جایگاه ششم قرار دارد. معادن Sagittarius به دنبال تاییدیه محلی برای آغاز فعالیت خود است که تخمین زده می‌شود به طور متوسط ​​سالانه ۳۷۵ هزار تن مس در طول عمر معدن ۱۷ ساله خود تولید کند.

شماره ۷ : معدن ال پاچون

وضعیت توسعه: اکتشاف پیشرفته

 زمین‌شناسی: پورفیری

پروژه مس و نقره El Pachón متعلق به شرکت گلنکور در استان سان‌خوان آرژانتین با ذخیره مس ۰۴/ ۱۵ میلیون تنی در جایگاه هفتم قرار دارد. گلنکور این پروژه را از شرکت Xstrata Copper خریداری کرد. ال پاچون یک پروژه توسعه بزرگ با عمر طولانی است که پتانسیل تولید اولیه ۴۰۰ هزار تن مس در سال را دارد.

شماره ۸ : معدن لس آزولس

وضعیت توسعه: ارزیابی اولیه اقتصادی

زمین‌شناسی: پورفیری، سوپرژن مس

شرکت معدنی McEwen یک شرکت جدید به نام McEwen Copper را برای پیشبرد پروژه ۴۲/ ۱۳ میلیون تنی Los Azules در آرژانتین تشکیل داد. اولین کاری که این شرکت اعلام کرد که قصد انجام آن را دارد، ساخت یک جاده دسترسی شمالی جدید و کم‌ارتفاع است تا دسترسی به سایت در تمام سال را فراهم سازد. این در حالی است که جاده اکتشافی فعلی تنها حدود پنج ماه در سال قابل تردد است.

شماره ۹ : معدن توئین متالز

وضعیت توسعه: پیش‌امکان‌سنجی

زمین‌شناسی: سولفید ماگمایی

پروژه احاطه شده توئین متالز آنتوفاگاستا در مینه سوتا با ۹۶/ ۱۲ میلیون تن ذخیره مس در بین ۱۰رتبه برتر معادن توسعه‌نیافته قرار می‌گیرد. این شرکت از مقامات آمریکایی درخواست کرده است در مورد ممنوعیت

۲۰ ساله استخراج معادن در منطقه مرزی  مینه‌سوتا تجدید نظر کنند، طرحی که پاییز گذشته اعلام شد و به طور کلی می‌تواند معادن توئینز متال‌ را مسدود کند.

شماره ۱۰ : فریدا ریور

وضعیت توسعه: امکان‌سنجی

زمین‌شناسی: اپی ترمال، پورفیری

پروژه فریدا ریور گوانگدونگ در پاپوآ گینه نو با ذخیره مس ۴۵/ ۱۲ میلیون تنی، این فهرست را تکمیل می‌کند. طول عمر معدن فریدا ریور ۲۰ سال تخمین زده شده است.