شرکت Tarmac یکی از اعضای زنجیره تامین این پروژه، دو نوع بتن را برای آزمایش ارائه کرده است. اولین بتن مخلوطی شامل مواد سیمانی معمولی و بتن دیگر دربرگیرنده یک مخلوط جایگزین کم‌کربن با ترکیب مواد سیمانی فعال قلیایی (AACM) است که به جای سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تارمک یک شرکت بریتانیایی مصالح ساختمانی است که دفتر مرکزی آن در شهر سولیهال، انگلستان قرار دارد. این شرکت با نام لافارژ تارمک در مارس ۲۰۱۳ با ادغام شرکت تارمک انگلستان انگلو امریکن و عملیات لافارژ در بریتانیا تشکیل شد. در ژوئیه ۲۰۱۴، شرکت آنگلوامریکن موافقت کرد که سهام خود را به لافارژ بفروشد تا به لافارژ در ادغام با Holcim کمک و نگرانی‌های مربوط به رقابت در بازار را برطرف کند.

رابرت گاسلینگ، مدیر بخش مهندسی بازرگانی شرکت تارمک ادعا می‌کند این محصول پایدار جدید که در یک کارخانه بتن معمولی واقع در نزدیکی پروژه ساخته شده و دقیقا به روشی مشابه مصالح سنتی به سایت منتقل شده و نصب شده است، ردپای کربنی را در مقایسه با بتن استاندارد CEM I تا ۸۰درصد کمتر ارائه می‌دهد. وی در ادامه افزود:  ما امیدواریم این نمایش به تسریع توسعه مواد خلاقانه کم‌کربن کمک کند.

 شرکت بازالت تکنولوژیز انگلستان، الیاف بازالت موردنیاز برای مسلح کردن بتن را برای این پروژه تامین کرده است. مالکوم نیوتن، مدیر بازالت تکنولوژیز، در این خصوص اظهار کرد: بازالت یک ماده کامپوزیتی سبک وزن است که ۶۲ درصد CO۲ کمتری را نسبت به فولاد در هنگام تولید نیاز دارد. این ترکیب شامل یک ماده بی‌اثر غیرفلزی است که خورده نمی‌شود و این امر آن‌را از فولاد بادوام‌تر می‌کند. تقویت‌کننده الیاف بازالت نیز چهار تا پنج برابر سبک‌تر از فولاد است، که این ویژگی تعمیرات و حمل و نقل آن را توسط کامیون ایمن‌تر می‌کند.

آزمایش‌های میدانی و آزمایشگاهی در ماه‌های آینده پس از شروع عملیات آزمایشی در اوایل دسامبر ۲۰۲۱، انجام خواهد شد. چهار دال (اسلب) بتن مسلح در سایت M۴۲ که به عنوان بخشی از یک جاده حمل و نقل موقت که توسط وسایل نقلیه سنگین ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قالب‌گیری شد. اسلب‌های قالب‌گیری‌شده شامل  دال A: بتن معمولی + آرماتور فولادی، دال B: بتن کم‌کربن + آرماتور فولادی، دال C: بتن معمولی + آرماتور بازالت و دال D: بتن کم‌کربن + آرماتور بازالت است.