امیرحسین نادری با بیان اینکه گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» متشکل از چند شرکت بزرگ کشور شامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان می‌شود، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در کشور مقرر شد هر شرکت در حوزه تخصصی خود اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

وی  با بیان اینکه حوزه تخصصی این شرکت، سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه معادن و فلزات و صنایع معدنی است، خاطرنشان‌کرد: ایجاد و بهبود زیرساخت‌ها، توسعه کارخانه‌ها و افزایش تولیدات از جمله گندله و کنسانتره از برنامه‌هایی است که در دو سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ‌سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه از سرمایه‌گذاری «ومعادن» در استان‌های غربی کشور در قالب طرح صنایع فولاد کردستان خبر داد و با تاکید بر توجه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به کل حلقه‌های زنجیره فولاد و زنجیره ارزش گفت: اجرای طرح شرکت صنایع فولاد کردستان با هدف اجرا و تکمیل پروژه تولید آهن اسفنجی و فولاد در منطقه غرب کشور، از دیگر برنامه‌های «ومعادن» است.

نادری با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها برای کشور فرصت‌های فراوانی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته این روند موجب شده تا بازار ایران در اختیار تولیدکنندگان و تولیدات ایرانی قرار بگیرد که فرصت طلایی محسوب می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال در سال‌های اخیر در زنجیره ارزش فولاد سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا محصولاتی تولید کنیم که در زنجیره ارزش فولاد قابل مصرف بوده و مورد نیاز کشور باشد و به حلقه بعدی برای تولید آهن اسفنجی و فولاد تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه تولیدات داخلی قابل رقابت با محصولات خارجی است، گفت: ایران در صنعت فولاد رتبه جهانی را به دست آورده و جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه است و امکان رقابت با دیگر کشورهای تولیدکننده را دارد.

وی افزود: در حال حاضر به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس به دلیل نزدیکی مرزها صادرات داریم که امیدواریم تداوم داشته باشد و با توسعه صادرات، شاهد افزایش تجارت در این زمینه باشیم.

به گفته نادری، توسعه و فعالیت این شرکت‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور، محرومیت‌زدایی را به همراه خواهد داشت و یک اقدام بزرگ اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود. ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با سرمایه‌گذاری گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد و ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.