وی با اشاره به قیمت ارائه شده توسط شرکت اطلس پوشش محافظ که پایین‌تر از قیمت مشابه خارجی آن است، گفت: در حال حاضر تولید این محصول ۵۰۰ تن در سال است که به مرور زمان و در صورت صادرات به سایر کشورها، می‌توان ظرفیت‌‌ تولید را افزایش داد.

این فعال صنایع دانش بنیان کشور گفت: استفاده از پوشش‌‌های حفاظتی در برابر حریق و نیز محافظ‌‌های ضد خوردگی سازه‌های فلزی به افزایش کیفیت سازه و عمر ساختمان می‌‌انجامد.

وی افزود: حریق ساختمان پلاسکو منجر شد تا دستگاه‌های سیاستگذار و متولی کیفیت ساختمان به دنبال تدوین و ابلاغ آیین نامه‌هایی درباره حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق بروند که در حال حاضر این آیین نامه تدوین و رعایت آن الزامی شده است.

علی بخشی یادآور شد: این الزام برای ساختمان‌های بلند مرتبه که از سازه فلزی مانند ساختمان پلاسکو برخوردار هستند، اولویت پیدا کرده، لذا پوشش‌‌های ضد حریق در سازه‌های فلزی برای حفاظت در برابر حریق، به یک الزام تبدیل شد که طرح بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

محمد مهدویان رئیس هیات‌مدیره شرکت اطلس پوشش محافظ با بیان آنکه در بخش‌های دیگر مربوط به طول عمر ساختمان هم مشکلات زیادی در این خصوص وجود دارد، تصریح کرد: در مناطق گرمسیری یا مرطوب کشور، خوردگی میلگردهای به کار رفته در آرماتورهای درون بتن بسیار شایع است که با استفاده از این محصول می‌توان جلوی خوردگی‌ها را گرفت.

وی گفت: این میلگردها بدون هیچ پوششی درون بتن قرار می‌گیرند که به مرور زمان در معرض دی اکسید کربن قرار گرفته و دچار خوردگی می‌شوند؛ به گونه‌‌ای که به تدریج ضخامت میلگردها به اندازه یک میخ کاهش می‌‌یابد.

وی تاکید کرد: در سایر صنایع که یا شاهد سازه‌های فلزی هستیم مانند پل‌‌ها، دکل‌‌های انتقال برق و امثال آن یا از آرماتورهای میلگردی در بتن‌‌ها استفاده می‌شود مانند تونل‌‌ها می‌توان از عایق‌‌های ضد خوردگی فلزات استفاده کرد و عمر آنها را افزایش داد.

این فعال صنایع دانش بنیان یادآور شد: محصولات ضد آب گریز و عایق محصولات بتنی و فلزی نیز در این شرکت تولید می‌شود که یکی از آنها روی سطح بتن قرار می‌گیرد و مانع نفوذ آب به داخل بتن می‌شود و در عین حال تنفس‌پذیری بتن کاهش نمی‌‌یابد.

وی گفت: همچنین پوشش گالوانیزه سرد نیز در این شرکت تولید شده که روی میلگردهای داخل آرماتورهای درون بتن کشیده و مانع خوردگی میلگرد می‌شود.

بهرام رمضان‌زاده نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت اطلس پوشش محافظ نیز با بیان اینکه، در حال حاضر عمر ساختمان‌ها در ایران بین ۲۵ تا ۳۰ سال است، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که با استفاده از این محصولات دانش بنیان، عمر سازه اسکلت فلزی داخل بتن تا ۲۰ سال افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی متولی صدور مجوز برای عایق‌‌های ضد حریق است گفت: این مرکز این موضوع را به‌شدت پیگیری می‌کند؛ ضمن اینکه رعایت موارد ضد حریق در مقررات ملی ساختمان آمده است.

وی افزود: ممکن است استفاده از عایق‌‌های ضد حریق و ضد خوردگی در میلگرد و بتن، نسبت به سنتی‌سازی ساختمان هزینه بر باشد؛ اما وقتی این عایق‌‌ها و پوشش‌‌ها روی سازه فلزی ساختمان قرار بگیرد، به افزایش عمر سازه و کیفیت ساختمان منجر می‌شود که در دراز مدت نیاز به نوسازی و بازسازی ساختمان را کاهش می‌دهد.