به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از واردز اتو، کامیون‌‌ها یکی از نکات برجسته نمایشگاه خودروی شیکاگو هستند، رویدادی که برند رم استلانتیس در آنجا قول داده تا سال ۲۰۲۴ یک پیکاپ الکتریکی مبتنی بر باتری را آماده و روانه بازار کند و جنرال موتورز نیز شورولت سیلورادو BEV را که قرار است سال آینده عرضه شود، به نمایش می‌‌گذارد. با توجه به اینکه رقبای اصلی فورد و جنرال موتورز متعهد شده‌‌اند بیش از ۱۳ میلیارد دلار روی پیکاپ‌‌های برقی باتری‌دار هزینه کنند، مایک کوال جونیور، رئیس رم، می‌گوید این برند از قبل متعهد شده تا ون‌های BEV مبتنی بر ون ProMaster را به ناوگان خودروهای حمل کالای آمازون در سال ۲۰۲۳ تحویل دهد.

کووال می‌گوید: طراحی محصولات آنها بر اساس خواسته‌های مشتریان از این برند خواهد بود زیرا این شرکت به مسائلی مانند شعاع حرکتی، قدرت و راحتی که مشتریان بارها اعلام کرده‌‌اند از یک کامیون رم انتظار دارند، به دقت توجه می‌کند. او می‌گوید شرکت رم برای اینکه اطلاعات بیشتری را از مشتریان خود جمع‌آوری کند، نمونه‌های اولیه این پیکاپ با باتری را می‌‌سازد و به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، این برند از مجموعه بزرگی از فناوری خودروهای برقی بهره می‌گیرد که اکنون در اختیار استلانتیس است که سال گذشته با ادغام فیات کرایسلر و گروه PSA شکل گرفت.خودروهای BEV بخش مهمی از «نقشه راه آینده»  استلانتیس هستند که این خودروساز تابستان گذشته ۳۰ میلیارد یورو (۳۵ میلیارد دلار) برای سرمایه‌گذاری در آن متعهد شد. او می‌گوید استلانتیس هنوز تصمیم نگرفته است که آیا RAM BEV در کارخانه استلانتیس در استرلینگ هایتز، میشیگان، در کنار پیکاپ‌های رم معمولی ساخته می‌شود یا در کارخانه‌های دیگر این شرکت تولید خواهد شد.

در همین حال، جنرال موتورز می‌گوید در حال تدارک یک نمایش جاده‌ای برای پیکاپ سیلورادو مبتنی بر باتری الکتریکی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه شیکاگو است. جنرال موتورز می‌گوید خودروی سیلورادو برقی ۲۴ اینچ یک پیکاپ کاملا بازسازی شده برقی است که از قدرت پلتفرم Ultium EV جنرال موتورز بهره می‌‌برد. شعاع حرکتی تخمینی آن ۴۰۰ مایل (۶۴۴ کیلومتر) با یک بار شارژ کامل است، دارای شارژ سریع DC استاندارد با قدرت تا ۲/ ۱۰ کیلووات و حداکثر قدرت کشش

۱۰ هزار پوند (۴۵۴۰ کیلوگرم) است.

از آنجا که خودروی سیلورادو BEV روی پلتفرم پیشگام Ultium جنرال موتورز ساخته شده است، جای‌گذاری باتری در قاب کامیون تعبیه شده است. همچنین از آنجا که این خودرو مرکز ثقل پایین‌‌تری نسبت به پیکاپ‌های رایج دارد، بنابراین سواری با این کامیون جذاب‌تر به نظر می‌‌رسد. از ویژگی‌های این پیکاپ می‌توان به جعبه فرمان عقب آن اشاره کرد. از طرف دیگر خودروی Silverado BEV مجهز به یک محفظه Frunk  یا صندوق برای نگهداری ابزارها یا سایر اشیای قیمتی است که پریز برق نیز دارد.

همچنین این خودرو مجهز به یک پوشش تونیو یا روکش تنه ۷۱ اینچی تخت (۱۸۰۳ میلی متر) استاندارد است. تونیو ناحیه‌ای از کامیون است که در بالا باز است و می‌تواند برای مسافر یا بار مورد استفاده قرار گیرد. روکش تنه در اصطلاحات رایج خودرو، پوشش سخت یا نرمی است که پشت وانت را برای محافظت از بار یا بهبود آیرودینامیک می‌‌پوشاند. این پیکاپ برقی مبتنی بر باتری با وجود یک درپوش و امکان باز کردن شیشه عقب برای قرار دادن اجسام بلندتر، محافظت و ایمنی بیشتری را برای بارگیری اجسام بلند ارائه می‌دهد.  به گفته نیکول کراتز، مهندس ارشد شرکت رم و مسوول طراحی این پیکاپ، پلتفرم Ultium به سیلورادو BEV کمک کرده است که حالت شهری بیشتری داشته باشد که این امر به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. او می‌گوید: هدف این است که بتوانیم مشتریانی را جذب کنیم که شاید در فکر خرید یک کامیون صرف نباشند. لژیون مشتریان تجاری شورولت قبلا کلیه سفارش‌هایی را که جنرال موتورز برای این خودرو در نظر گرفته بود به‌طور کامل رزرو کرده‌اند که این اتفاق بر پتانسیل تقاضای بالابرای این خودرو صحه می‌گذارد.