مدیرعامل بانک پارسیان در این مراسم با اشاره به نبود تعادل ساختاری در بازار پول و کلیات اقتصاد گفت: مهم‌ترین عدم تعادل ساختاری مربوط به تعادل نقدینگی بانک‌ها است. وی افزود: خوشبختانه در این بانک از بدو تاسیس تاکنون همیشه تعادل نقدینگی برقرار بوده و این بانک اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است.

کورش پرویزیان با بیان اینکه استراتژی بانک پارسیان ایفای نقش توسعه‌ای و پررنگ کردن این نقش در اقتصاد ملی در کنار توسعه خدمات و تسهیل‌گری است، افزود: بانک پارسیان پروژه‌های دولتی نیمه تمام زیادی را تکمیل و ازطریق بازار سرمایه به مردم واگذار کرد، همچنین مجموعه هلدینگ‌های فناوری، مالی و داده‌پردازی بانک مشغول برنامه‌ریزی برای ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران هستند تا بتوانند خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر طی همکاری‌های مناسب بین بانک و بازار سرمایه عرضه‌های خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود در آینده نزدیک سهام شرکت اتان پارسیان و دیگر پروژه‌های گروه مالی هم عرضه اولیه شوند تا ضمن ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران، برای مشتریان هم خدمت‌رسانی مناسبی اتخاذ شود. مدیر عامل بانک پارسیان در ارتباط با فروش دارایی‌های راکد، تملیکی و مازاد این  بانک گفت: در ارتباط با فروش دارایی‌های مازاد با کمک ابزارهای نوین، ساز و کار صندوق‌ها، پیگیری و مکاتباتی با سازمان بورس برای به کارگیری فناوری بلاک چین و توکنایز برای عرضه عمومی ‌این اموال انجام شد تا بازاری بر پایه توکن شکل گیرد و ایجاد ارزش افزوده برای مردم رقم بزند. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در این مراسم، با اشاره به اینکه حفظ حقوق سهامداران یکی از ماموریت‌های سازمان است، خاطرنشان کرد: گاهی سود سهامداران به دلیل روش‌های عجیب و غریب پرداخت سود، در حساب خود شرکت‌ها رسوب می‌کند. پرداخت سود از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی سبب می‌شود این موضوع رخ ندهد و افراد زیادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن سود خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به تغییرات سریع در بازار سرمایه طی دو، سه سال اخیر اظهار کرد: افزایش ذی‌نفعان بازار سرمایه به حدود ۶۰ میلیون نفر، از جمله این تغییرات مهم بوده است. از این رو، زیرساخت‌های فعلی برای ارائه خدمات به این جامعه بزرگ سهامداری باید خیلی متفاوت با قبل شود. بنابراین، بازنگری در زیرساخت‌ها بیش از پیش ضروری و لازم به نظر می‌رسد. وی اظهار امیدواری کرد: با توسعه زیرساخت‌ها، از سال آینده مشکلی برای پرداخت سود سهامداران پیش نیاید و فرآیند به گونه‌ای تعریف شده که هیچ منابعی در سمات یا شرکت‌ها رسوب نکند. به بیان دیگر، پس از استخراج فهرست سهامداران، منابع بلافاصله به حساب آنها واریز می‌شود. مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز در این  مراسم گفت: همکاری‌های نزدیک بازار پول و سرمایه در جهت فراهم کردن زیر‌ساخت‌های الکترونیک می‌تواند نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و ذی‌نفعان هر دو بازار داشته باشد.

محمد باغستانی تصریح کرد: خوشبختانه با رویکرد جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و پیگیری‌های رئیس این سازمان، تمهیدات لازم برای توزیع سود تمامی ‌ناشران بازار سرمایه پیش‌بینی شده که سامانه پرداخت گروهی پارس بانک پارسیان یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت تحقق این امر است تا میلیون‌ها سهامدار بازار سرمایه از سال آینده سودهای خود را از طریق زیرساخت‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و این بانک دریافت کنند.