عبدالعلی علی‌‌عسگری در نشستی با مدیرعامل بانک سپه که برای توسعه همکاری این بانک با بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور برگزار شد، گفت: گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با میلیون‌ها سهامدار ایرانی یک‌‌ شرکت غیردولتی و سرآمد در پتروشیمی است و سیاست ما تسریع در افزایش سودآوری شرکت‌‌های گروه با به‌‌روزرسانی و ارتقای فناوری و افزایش بهره‌‌وری است.

وی تاکید کرد: گام بعدی این شرکت، ارتقای جایگاه گروه در بازار سرمایه است که سبب رشد سهام گروه و رسیدن سود این رشد به سهامداران خواهد شد.

علی‌‌عسگری ادامه داد: توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در گروه خلیج فارس در دستور کار است، به‌‌گونه‌‌ای که در میان‌‌دستی و پایین‌‌دستی صنعت، هم زمینه سرمایه‌‌گذاری را فراهم کند و هم با ایجاد یا حمایت از شرکت‌‌های دانش‌بنیان متوسط و کوچک در پایین‌دست سبب خلق ثروت بیشتر و افزایش اشتغال‌‌زایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، شویم. وی با اشاره به تاکید وزارت نفت بر سرمایه‌‌گذاری گروه خلیج فارس در بخش بالادستی صنعت نفت نیز گفت: این شرکت به دنبال افزایش دریافتی خوراک میعانات گازی از میدان‌‌های نفتی و انتقال آن به یادآوران خلیج فارس و بیدبلند خلیج فارس و در نتیجه فعال کردن ظرفیت خالی پتروشیمی بندر امام و ایجاد و توسعه پایین‌دستی‌‌های مرتبط است و در این حوزه اقدام‌های خوبی در حال انجام است که به‌زودی اطلاع‌‌رسانی خواهد شد.