پیش‌بینی افزایش تولید مس « آنگلو امریکن » در سال 2022

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از ماینینگ ویکلی، آنگلو امریکن اظهار کرد اولین محصول در معدن Quellaveco، واقع در منطقه موکگوا در پرو، در اکتبر سال ۲۰۲۱ استخراج شد. این شرکت انتظار دارد با آغاز تولید کامل، این معدن بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تن مس در سال جاری و ۳۰۰ هزار تن در سال برای ۱۰ سال نخست فعالیت خود تولید کند.

مارک کوتیفانی، مدیر اجرایی آنگلو امریکن، افزایش تولید مس در معدن Collahuasi در شیلی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد این اتفاق نتیجه عملکرد قوی و عملیات نگهداشت برنامه‌ریزی‌شده ما‌ست. این معدن دومین معدن بزرگ مس در جهان است که آنگلو امریکن ۴۴ درصد در آن مشارکت دارد و در سال گذشته بیش از ۲۷۷هزار و ۲۰۰تن مس تولید کرد که در مقایسه با ۲۷۶هزار و ۹۰۰تن در سال ۲۰۲۰ اندکی افزایش داشته است. این در حالی است که در سه ماه چهارم رکورد افزایش تولید کولاووسی در سال ۲۰۲۱ شکسته شد. این معدن در این دوره زمانی ۶۶ هزار تن مس تولید کرد که ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است.  این نتایج کمک کرد تا کاهش ۱۱ درصدی تولید مس در معدن Los Bronces آنگلو امریکن در شیلی در سه ماه آخر که بالغ بر ۸۴۹۰۰ تن بود، جبران شود. تولید مس تقریبا ۲۰ درصد از درآمد سالانه آنگلو امریکن را به خود اختصاص می‌دهد. در حالی که پروژه‌های مس در حال انجام هستند، تولیدکنندگان این صنعت با تسریع برنامه‌ها در زمانی که ساخت معادن بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر صورت می‌پذیرد، از تکرار اشتباهات خود در خصوص مازاد عرضه در دوره‌های گذشته جلوگیری کردند. عرضه مازاد یکی از دلایلی است که قیمت مس را به بالاترین حد خود در یک دهه اخیر یعنی ۹۹۲۹ دلار در هر تن رسانده است.  

بر اساس برآوردهای گروه CRU، صنعت مس باید بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه کند تا بتواند کسری عرضه سالانه ۷/ ۴ میلیون تنی را تا سال ۲۰۳۰ جبران کند. ترافیگورا شرکت چندملیتی بازرگانی کالا می‌گوید اگر معدنی ساخته نشود، کمبود بالقوه در این بازار می‌تواند به ۱۰ میلیون تن برسد، اما BMO Capital Markets هشدار داده است که قیمت‌های فعلی مس نسبت به تحلیل‌های فاندامنتال افزایش می‌یابد، اما به دلیل عرضه ناامیدکننده و نقش استراتژیک آن در کربن‌زدایی جهانی در بلندمدت، قیمت این فلز در اوج خود باقی می‌ماند.