به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از ژاپن تایمز، بزرگ‌ترین بانک ژاپن از مشتریان جدید می‌خواهد سالانه ۵۵۰ ین برای کیف پول دیجیتال متصل به حساب خود بپردازند و آنها را تشویق به پذیرش خدمات دیجیتال می‌کند. این اقدام از اول آوریل اجرایی خواهد شد و همچنین با هدف کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود. سخنگوی این بانک گفت این شرکت در حال بررسی هزینه‌های کیف پول دیجیتال برای مشتریان جدید است، اگرچه تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.

فرآیندهای تجاری و اداری مبتنی بر کاغذ در این کشور در حال تغییر است، زیرا جنبش جهانی مبارزه با تغییرات آب و هوایی بر موسسات مالی برای حفظ منابع طبیعی فشار می‌آورد. بانک‌ها همچنین در تلاش هستند تا خدمات خود را مدرن‌سازی کنند و نسل جوان‌تر و دارای درک دیجیتال را جذب کنند، زیرا نرخ‌های بهره پایین کشور همچنان بر سود تاثیر می‌گذارد.

در حالی که دفترچه‌های بانکی در سراسر جهان در حال حذف شدن هستند، هنوز هم معمولا در ژاپن برای دریافت پول نقد و امضای برخی اسناد و معاملات از مهرهای شخصی استفاده می‌شود. حتی دستگاه‌های خودپرداز دارای اسلات برای دفترچه‌های عابربانک هستند. سپرده‌گذاران ژاپنی به مدت ۱۵۰ سال از دفترچه‌های بانکی رایگان برخوردار بوده‌اند و به آنها امکان می‌دهد تا فعالیت حساب و موجودی خود را به روز کنند که سال‌ها پیش به صورت دستی و اخیرا با استفاده از چاپگرها انجام می‌شود. بانک‌ها نه‌تنها باید هزینه‌های تولیدی را برای چاپ دفترچه‌ها پوشش دهند، بلکه برای هر حساب سالانه ۲۰۰ ین مالیات پرداخت می‌کنند، که این مبلغ برای شرکت‌هایی که ده‌ها میلیون حساب را مدیریت می‌کنند، سنگین است.

گروه مالی سومیتومو میتسویی دومین موسسه مالی بزرگ کشور، در آوریل گذشته، به دنبال گروه مالی میزوهو، شروع به دریافت هزینه برای دفترچه‌های حساب کردند. برخی از بانک‌های منطقه‌ای، از جمله بانک یوکوهاما نیز اقدامات مشابهی را انجام داده‌اند. به نظر می‌رسد این اقدامات موثر است. یکی از زیرمجموعه‌های بانکی سومیتومو میتسویی اظهار کرد از هر ۱۰ مشتری جدید، ۹ نفر در حال گذار از دفترچه‌های بانکی هستند. تورو آراکاوا، معاون مدیر کل در بخش مشتریان فردی، در یکی از شعب بانک Mizuho، گفت حدود ۷۵ درصد از کسانی که حساب باز می‌کنند می‌گویند دفترچه حساب نمی‌خواهند. این بیش از پیش‌بینی ۷۰ درصدی داخلی این موسسه مالی است.