11 شرکت برتر بیمه‌ انتخاب شدند

براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی، شاخص‌های مورد استفاده در رتبه‌بندی IMI-۱۰۰  با توجه به وجود انواع شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و بانک‌ها، بر اساس رقم فروش این شرکت‌ها لحاظ شده است. هدف سازمان مدیریت صنعتی از شناسایی، آرایش و تهیه فهرست ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، در کنار یکدیگر، ارائه تصویری سالانه و متکی به آمارهای کمی ‌قابل اعتماداز چگونگی تغییرات در آرایش بنگاه‌های بزرگ کشور و صنایع و فعالیت‌های اقتصادی مختلف است.

پویایی، تداوم و تسریع روند توسعه بنگاه‌های اقتصادی و در پی آن کل اقتصاد کشور در گرو شناخت کامل و صحیحی از نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های کشور است و از آنجا که قوت و ضعف مفاهیم نسبی هستند که بر مبنای مقایسه استوارند، در این فهرست با مقایسه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور با یکدیگر زمینه‌ای فراهم می‌شود که می‌تواند راهنمای مفیدی برای مدیران و سیاستگذاران و سرمایه‌گذاران باشد و منجر به تحقیقات پژوهشگران در جهت شناخت فضای کسب و کار از زوایایی تازه شود.

به هر ترتیب، براساس این رتبه‌بندی و ارزیابی، شرکت بیمه ایران، توانست از لحاظ شاخص فروش با کسب جایگاه ۲۱ ، در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر اول ایران قرار بگیرد و با فروشی معادل ۳۳۶ هزار و ۷۰۰میلیارد ریال عنوان نخست را در گروه موسسات بیمه  کسب کند.

شرکت بیمه آسیا نیز در این رقابت، با میزان فروش ۱۱۷هزار و ۵۱۶میلیارد ریال  موفق شده است در جایگاه ۵۰ این لیست در بین شرکت‌های برتر ایران قرار گیرد.  شرکت بیمه پاسارگاد، از دیگر شرکت‌های بیمه‌ای است که نامش در رتبه‌بندی سازمان مدیریت در دوره موردنظر دیده می‌شود. این شرکت در پانزدهمین سال فعالیت خود، موفق شده است براساس شاخص فروش و درآمد در سال ۹۹، با کسب ۹۱هزار و ۴۵۹میلیارد ریال پرتفوی، بر جایگاه پنجاه و هشتمین شرکت برتر کشور تکیه بزند و بار دیگر در جمع ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گیرد.

دراین ماراتن، بیمه دانا نیز بار دیگر جزو ۱۰۰ شرکت برتر کشور انتخاب شد و با این عنوان در جایگاه ۵۹ شرکت برتر قرار گرفت. آنچه باعث کسب این جایگاه شده است، دستیابی بیمه دانا به میزان فروش ۹۱هزار و ۴۱۰میلیارد ریال بوده است که در سال ۹۹ آن را محقق کرده است.

براساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی که هر ساله شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار دراقتصاد کشور را معرفی می‌کند، شرکت بیمه دی نیز برای چند سال متوالی، توانست در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گیرد و با کسب جایگاه ۶۸، همچنان در گروه موسسه‌های بیمه‌ای، با میزان فروشی معادل ۷۵هزار و ۳۴۲میلیارد ریال عنوان برتر را به دست آورد.

شرکت بیمه معلم هم در جدیدترین رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی، برای پنجمین سال متوالی توانست جایگاه خود در جمع ۱۰۰ شرکت برتر را حفظ کند و با افزایش ۴۰ درصدی شاخص فروش در جمع بیمه‌گران برتر قرار گرفت. براین اساس شرکت بیمه معلم، در این رتبه‌بندی ضمن ارتقای کرسی خود، همچنان در میان بیمه‌گران برتر در این شاخص، جایگاه خود را حفظ کرده و با میزان فروش ۶۰هزار و ۴۳۶میلیارد ریال جایگاه ۹۱ را در بین شرکت‌های برتر به دست آورد.

همچنین در این رتبه‌بندی که می‌تواند به سازمان‌های حاکمیتی و سیاستگذاران جهت اصلاح سیاست‌های اقتصادی کمک کند و ارزیابی دقیقی در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی قرار دهد، شرکت بیمه کوثر نیز توانست  برای پنجمین سال متوالی با ارتقای ۶ رتبه نسبت به سال گذشته در بین ۱۰۰ شرکت برتر اول کشور جایگاه ۹۲ را کسب کند. فروش این شرکت در این سال، ۵۹هزار و ۱۶ میلیارد ریال بوده است. آن‌طور که شرکت بیمه کوثر اعلام کرده است تلاش مضاعف کارکنان و برنامه‌ریزی موثر یکی از عوامل اصلی فروش بیشتر و سوددهی بالای شرکت بوده و  اصلاح ترکیب پرتفوی با توجه به میزان ریسک‌پذیری، شفافیت مالی و حفظ سطح یک توانگری از جمله اقدامات موثر شرکت در سال‌های گذشته و جاری است.

 در فهرست سازمان مدیریت صنعتی که برای بیست و چهارمین سال متوالی، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را بر اساس صورت‌های سال مالی ۱۳۹۹ تهیه کرده است، نام بیمه پارسیان و بیمه ملت در میان ۱۰ رتبه اول گروه موسسات بیمه‌ای می‌درخشد.  بیمه نوین و بیمه سرمد از دیگر شرکت‌هایی هستند که در فهرست شرکت‌های برتر دیده می‌شوند.