کمک صنعت برق به توسعه ناوگان  حمل و نقل عمومی

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت شرکت ABB، نصب تجهیزات در ایستگاه سان دوناتو با در نظر گرفتن مقوله‌های پایداری و طول عمر طراحی شده است و به ATM کمک می‌کند تا پیش‌بینی خود را برای کاهش تقاضای گازوئیل تا ۳۰ میلیون لیتر در سال و کاهش انتشار CO۲ تا ۷۵ هزار تن در سال تا سال ۲۰۳۰ برآورده کند.

شارژرهای ترا ۱۲۴در قسمت پارکینگ اتوبوس‌ها نصب شده‌اند. یک شارژر می‌تواند همزمان دو وسیله نقلیه را به‌طور سریع شارژ کند و هزینه نصب را بهینه کرده و تاثیرات جانبی را به حداقل برساند. اتوبوس‌های الکترونیکی قرار است در طول شب که مقرون به صرفه‌تر هستند شارژ شوند و برد مسافتی طی شده آنها تا ۱۸۰ کیلومتر در شرایط عادی خواهد رسید، که این میزان کافی است تا اتوبوس‌های الکتریکی در تمام طول روز بدون نیاز به شارژ موقت در حال استفاده باشند. پروژه راه‌اندازی زیرساخت شارژ برای ایستگاه‌های آزمایشی ATM تنها در سه ماه به پایان رسید. این زمان شامل برنامه‌ریزی و نصب زیرساخت‌های الکتریکی شامل تابلو برق فشار ضعیف و متوسط و اتصال سیستم شارژ به پست اصلی شرکت حمل‌‌ونقل عمومی میلان بود.

از آنجا که طراحی سایت شارژ آزمایشی روی استفاده از خلاقانه‌ترین و کارآمدترین راه‌حل‌ها متمرکز شده است، بسته ارائه شده توسط ABB همچنین شامل نصب یک سیستم ذخیره انرژی (ESS) ۳۲۴ کیلووات ساعتی است. راه‌حل ذخیره‌سازی انرژی به ATM اجازه می‌دهد تا مصرف شبکه خود را مدیریت کند. همچنین برای تکمیل نصب، یک کنترلر راه‌حل سایت خودروهای برقی (EVSS) ساخت شرکت ABB در آنجا راه‌اندازی شد. این فرآیند، شارژ مجدد ESS را بهینه می‌کند و در عین حال تقاضای انرژی را به حداقل می‌رساند و هزینه‌های عملیاتی را با کنترل در زمان واقعی کل پیک مصرف، کاهش می‌دهد.

مجموعه راه‌‌حل‌‌های دیجیتالی خدمات متصل ABB Ability که امکان تشخیص و مدیریت شارژرها از راه دور را فراهم می‌کند، نیز در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفت و به بهبود و افزایش عمر عملیاتی آن کمک کرد. علاوه بر این، ABB تابلو برق عایق هوا ولتاژ متوسط خود را با گاز عایق ابداعی درون دستگاه عرضه کرد. همچنین با جایگزینی ایر پلاس با گاز هگزا فلوراید گوگرد، قوی‌‌ترین گاز گلخانه‌‌ای جهان، می‌توان تاثیر گرمایش جهانی را تقریبا ۱۰۰ درصد کاهش داد.

فرانک موهلون، رئیس بخش حمل و نقل الکترونیکی ABB در اظهارنظری درباره این پروژه گفت: از آنجا که اپراتورهای حمل و نقل با چالش‌‌های انرژی برای برق‌‌رسانی کامل ناوگان خود مواجه هستند، به راه‌‌حل‌‌های جامعی نیاز دارند که بتواند قابلیت‌‌های مدیریت انرژی‌های جدید و استفاده بالقوه در موارد کاربرد مجدد در آینده برای باتری اتوبوس‌های برقی را ایجاد کند. این دقیقا همان چیزی است که ما توانستیم برای بخش‌های پیشرو شرکت حمل‌‌ونقل عمومی میلان عرضه کنیم.

برای کاهش تاثیرات خرابی و اختلال در سایت، تجهیزات برق ارائه شده به ATM توسط شرکت ABB از پیش مهندسی و مونتاژ شده بود و یک گزینه پلاگ‌اند پلی (plug-and-play) که می‌تواند به سرعت و به راحتی در ایستگاه شارژ وصل شود ارائه شد. همچنین به‌طور باورنکردنی، سیستم جمع و جور ABB تنها فضای یک پارکینگ را اشغال می‌کند. فرانک موهلون در ادامه افزود: شرکت ABB یک راه‌حل زیرساخت شارژ کامل و سراسری را به شرکت حمل‌‌ونقل عمومی میلان ارائه کرده است که مقدمات انقلاب صنعتی چهارم را با اتصال کامل به شبکه و محاسبات ابری و همچنین با ایجاد طرحی چشمگیر برای عرضه راه‌حل‌های مشابه در آینده برای سایر اپراتورهای حمل و نقل که به دنبال اجرای عملیات پایدارتر هستند، فراهم می‌کند.

شرکت ABB دارای تخصص بی‌نظیری در توسعه راه‌حل‌های حمل و نقل پایدار، برای حمل و نقل خصوصی و عمومی، ناوگان شرکت‌ها، وسایل نقلیه تجاری و سنگین و همچنین در بخش دریایی است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ وارد بازار حمل و نقل برقی شد و امروزه بیش از ۵۰۰ هزار شارژر خودروی الکتریکی را در بیش از ۸۵ بازار به فروش رسانده است. بیش از ۲۵ هزار شارژر سریع DC و ۵ میلیون شارژر AC، از جمله شارژرهای فروخته شده ABB از طریق Chargedot است. شرکت Chargedot یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های حمل و نقل الکترونیکی چینی است. این شرکت ایستگاه‌های شارژ AC و DC و همچنین پلتفرم نرم‌افزاری لازم را برای طیف وسیعی از مشتریان که شامل سازندگان خودروهای برقی می‌شود، تامین می‌کند.

شرکت ABB با اتصال فناوری نرم‌‌افزاری به فرآیند برقی‌‌سازی، روباتیک، اتوماسیون و مجموعه حرکتی خود، مرزهای فناوری را برای ارتقای عملکرد به سطوح جدیدی پیش می‌‌برد. با سابقه برتری بیش از ۱۳۰ سال، موفقیت ABB توسط حدود ۱۰۵هزار کارمند با استعداد در بیش از ۱۰۰ کشور جهان هدایت می‌شود. حوزه تجاری برقی‌سازی ABB یک بخش پیشرو جهانی در محصولات و راه‌حل‌های الکتریکی است که در بیش از ۱۰۰ کشور جهان با بیش از ۲۰۰ سایت تولیدی فعالیت می‌کند. بیش از ۵۰ هزار کارمند این شرکت در زمینه تغییر نحوه زندگی مردم، اتصال به شبکه و فعالیت‌های آنها با ارائه راه‌حل‌های ایمن، هوشمند و پایدار فعالیت می‌کنند.ABB  در حال شکل دادن به روند آینده برقی‌‌سازی است و از طریق نوآوری‌‌های فناوری و دیجیتال خود را در بین رقبا متمایز کرده است.