مجمع «صنعتی و معدنی غدیر» ۱۴۷ تومان سود تقسیم کرد

سید‌ابوتراب فاضل افزود: کسب امتیاز بهره‌برداری از معادن چهارگانه مس سمنان، برنده شدن در مزایده فسفات چرام استان کهگیلویه و بویراحمد، برنده شدن در مزایده معدن سنگ آهن گزستان استان یزد، برنده شدن در مزایده معدن طلای خونیک استان خراسان جنوبی و احیای پروژه طلا جنگ سر استان آذربایجان غربی از دیگر دستاورد‌های شرکت است. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر یک هلدینگ است، مناسب‌ترین روش برای تعیین ارزش منصفانه، روش خالص ارزش روز دارایی‌ها NAV است. براساس محاسبات صورت گرفته خالص ارزش روز دارایی‌های شرکت بالغ بـر ۶٣٢ هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود و NAV هر سهم آن۶۴٠,۴٨ ریـال اسـت.

مدیرعامل هلدینگ بین‌المللی صنایع و معادن غدیر خاطرنشان کرد: پروژه‌های شمش آلومینیوم شرکت آلومینیوم جنوب و کنسانتره خـط ٣ شرکت گهرزمین و افزایش ظرفیت ١٠٠ هزارتنی شرکت فولاد شاهرود، به بهره‌برداری رسیده‌اند.

طرح غدیر نی‌ریز تا خرداد ۱۴۰۱

وی با اشاره به اقدامات سرمایه‌گذاری شرکت گفت: اقدام به احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال در قالب شرکت فولاد غدیر نی‌ریز که تا پایان خرداد ١۴٠١به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین اقدام به احداث کارخانه تولید فولاد آلیاژی با ظرفیت یک میلیون تن در سال در قالب شرکت فولاد آلیاژی ایران که تا پایان سال مالی ١۴٠١ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته فاضل، اقدام برای احداث کارخانه تولید کلاف در قالب شرکت فولاد آلیاژی ایران به ظرفیت۴٠٠ هزار تن در سال و مشارکت در طرح تولید الکترود گرافیتی در قالب شرکت توسعه بین‌الملل صنعت پارس با همکاری شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و جهان فولاد سیرجان به ظرفیت٣٠هزار تن در سال و مشارکت درطرح تولید ممبران آب‌شیرین‌کن باشرکت معدنی و صنعتی چادرملو در قالب شرکت پارس آوین تراوا به ظرفیت۵٠ هزار ماژول در سال و اقدام به تولید انبوه الکتروموتورهای PM به عنوان یک طرح ملی و استراتژیک از دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری شرکت است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات شرکت اخذ پذیرش سهام هلدینگ در بـازار دوم بورس بـا نماد «وکغدیر» است کـه پیش‌بینی می‌شود منابعی نزدیک بـه ۱۰۰هزار میلیارد ریال عاید شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و مجموعه ساتا شود و احتمالا در بهمن ماه این شرکت عرضه اولیه خواهد شد.

مهم‌ترین برنامه‌های آتی

مدیرعامل هلدینگ بین‌المللی صنایع و معادن غدیر درباره برنامه‌های آینده شرکت گفت: کسب کرسی هیات‌مدیره در شرکت‌های بزرگ معدنی-فلزی با ورود به سرمایه‌گذاری‌های استانی، اخذ پذیرش شرکت فولاد غدیر نی‌ریز در بازار فرابورس ایران، اخذ پذیرش محصول شرکت زاگرس مس‌سازان در بورس کالای ایران، انتشار ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه برای تامین مالی شرکت فولاد غدیر نی‌ریز، انتشار ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد جهت تامین مالی شرکت صنایع آلومینیوم جنوب و شرکت در مزایده معدن سنگ آهن صاحب سقز استان کردستان از برنامه‌های شرکت است.

وی افزود: ورود به حوزه اکتشاف و استحصال لیتیوم به عنوان فلز قرن، ورود به کنسرسیوم ایمواسکو برای مشارکت در طرح ملی نمک‌زدایی و انتقال آب دریای عمان در کنار شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه اصفهـان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت ملی صنایع مس‌سازان، گهرزمین، معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد خراسان با هدف تامین پایدار آب شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ، ایجاد و تجهیز شرکت تخصصی در حوزه حفاری معدنی، مشارکت در تولید فروسیلیسیوم در منطقه گناباد آتین معدنی، مشارکت در تولید فروسیلیکو منگنز در منطقه آذربایجان به همراه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، مشارکت در تولید ورق‌های الکتریکی با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری صدرتامین و ذوب آهن اصفهان از دیگر برنامه‌های هلدینگ است.