به گزارش یورو نیوز، فهرست ارائه شده توسط وب‌سایت تحلیلی «ایرلاین ریتینگ» که حاصل بررسی کیفیت کار و عملکرد ۳۸۵ شرکت مسافرت هوایی از سراسر جهان است نشان می‌دهد ۲۰ شرکت امن‌ترین شرکت‌های هوایی جهان هستند.

شرکت هواپیمایی «ایر نیوزیلند» در صدر این فهرست قرار دارد که دلیل آن به‌روزرسانی مداوم سیستم‌های ایمنی در هواپیماهای آن است؛ دلایلی مانند استفاده از سیستم نظارت در زمان واقعی برای بررسی عملکرد موتورهای هواپیما و استفاده از سیستم‌های ناوبری هوایی جدید، همچنین داشتن یک ناوگان هوایی بسیار جوان، امنیت سفرهای بین‌المللی با هواپیماهای این شرکت را بسیار بالا برده است. میانگین سنی هواپیماهای این شرکت تنها ۸/ ۶ سال است و هواپیماهای آن در شرایط آب و هوایی چالش‌برانگیز و در مقاصد دورافتاده نیز فعالیت دارند.

پیش از این شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا رتبه اول ایمنی را داشت، اما این جایگاه را به دلیل وقوع حادثه‌ای در سال ۲۰۱۸ میلادی در فرودگاه پرت، از دست داد. در آن زمان یکی از هواپیماهای این شرکت از باند خارج شد و به یک هواپیمای خاموش که روی باند بود، برخورد کرد. این حادثه باعث شد رتبه ایمنی هواپیمایی کانتاس از یک به هفت سقوط کند.

رتبه دوم ایمن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی به شرکت هواپیمایی «اتحاد» امارات عربی متحده و رتبه سوم نیز به «قطر ایرویز» داده شد. شرکت هواپیمایی سنگاپور، شرکت هواپیمایی «تاپ پرتغال»، شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی و  شرکت هواپیمایی «کانتاس» استرالیا در این لیست قرار دارند.