به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، صبح روز دوشنبه، یکی از مقامات سانگ یانگ موتور اظهار کرد کنسرسیومی‌ به رهبری ادیسون موتور برای به دست آوردن سهام کنترلی این خودروساز بدهکار در روز مهلت تعیین شده توسط دادگاه تشکیل شد. بعد از ظهر، دادگاه رسیدگی به ورشکستگی با درخواست دو طرف برای امضای قرارداد خرید موافقت کرد. پس از تایید دادگاه، یکی از مقامات سانگ یانگ اظهار کرد: این دو شرکت یک قرارداد سرمایه‌گذاری رسمی ‌امضا کردند. این مقام مسوول گفت: با اجازه دادگاه، دو طرف روند امضای قرارداد را روز دوشنبه ادامه دادند.

این معامله دو ماه پس از آن صورت پذیرفت که در نوامبر گذشته ادیسون و سانگ یانگ یادداشت تفاهمی ‌را برای خرید امضا کردند. پیش از این، دو طرف بر سر مبلغ خرید اختلاف داشتند. ادیسون از سانگ یانگ خواست قیمت خرید را کاهش دهد و گفت امکان ورشکستگی در طول دوره بررسی دقیق را تایید کرده است. سپس دو طرف تصمیم گرفتند برای به دست گرفتن کنترل سانگ یانگ، ۱/ ۵ میلیارد وون از قیمت را کاهش دهند و در نهایت با قیمت ۸/ ۳۰۴ میلیارد وون (۷/ ۲۵۴ میلیون دلار) مذاکرات را خاتمه دادند.

ادیسون اکنون قصد دارد ۱۵ میلیارد وون وثیقه به سانگ یانگ بپردازد. این کشور سال گذشته هنگام امضای تفاهم‌نامه ۵/ ۱۵ میلیارد وون به خودروساز کره‌ای پرداخت کرده بود. این در حالی است که مجموع ۵/ ۳۰ میلیارد وون حدود ۱۰ درصد از کل مبلغ خرید ۸/ ۳۰۴ میلیارد وونی است. سپس قرار است ادیسون طرح نوسازی خود را تا اول ماه مارس به دادگاه ورشکستگی ارائه کند تا ثابت کند می‌تواند بر مشکلات مالی سانگ یانگ غلبه کند. قرارداد ادغام و تملیک پس از پرداخت ۳/ ۲۷۴ میلیارد وون باقی‌مانده هزینه خرید توسط ادیسون و تایید بیش از دو‌سوم از طلبکاران سانگ یانگ نهایی خواهد شد.

باید دید که آیا ادیسون می‌تواند سرمایه کافی برای خرید این شرکت را تامین کند یا خیر. انتظار می‌رود این شرکت با استقراض از صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی محلی KCGI، وجوه بیشتری جمع‌آوری کند. شرکت خصوصی کی استون که نتوانست وجوه سرمایه‌گذاری وعده داده شده را آماده کند، از کنسرسیوم کنار گذاشته شد. دیدگاه کارشناسان صنعت خودروی کره جنوبی این است که تصمیم ادیسون برای سرمایه‌گذاری در سانگ یانگ، به‌جای نگاه کردن به قابلیت‌های تکنولوژیک این خودروساز، با هدف ساخت یک مجتمع آپارتمانی در پیونگ‌تک، استان گیونگگی جنوبی، جایی که کارخانه خودروسازی سانگ یانگ در آن قرار دارد، اتخاذ شد. با این حال، کانگ یانگ کوون، مدیرعامل ادیسون این دیدگاه را رد کرد و گفت: ادیسون با این گمانه‌زنی که به طور مشترک یک مجتمع آپارتمانی در سایت کارخانه در شهر پیونگ تاک بسازد، موافقت نکرده است.