دستیابی به ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن تولید در آلومینیوم جنوب

مهدی زحمتکش در ادامه این خبر تصریح کرد: با اتکا بر توان داخلی و با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای جوان و متخصص، طی پنج ماه گذشته میزان تولید این کارخانه با افزایش ۴۵درصدی از ۱۷۰ هزار تن در سال به ۳۰۰ هزار تن در سال  افزایش یافته است.

وی گفت: خطوط تولید آلومینیوم مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با استفاده از تکنولوژی ۴۳۰ کیلو آمپر که از به‌روزترین و جدیدترین تکنولوژی‌های تولید آلومینیوم است طراحی شده است که علاوه بر کاهش مصرف برق در تولید آلومینیوم، باعث تسهیل در فرآیند تولید می‌شود و این تکنولوژی در کنار برنامه‌ریزی منسجم مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در تامین مواد اولیه مناسب نقش موثری در افزایش کیفیت محصول این کارخانه دارد به‌طوری‌که در حال حاضر و برای اولین بار در ایران شمش‌هایی با درجه خلوص ۹/ ۹۹  در این کارخانه  تولید  و روانه بازارهای داخلی و جهانی  می‌شود. در ضمن در این مجتمع امکان تولید اسلب و بیلت آلومینیوم خالص و آلیاژی نیز فراهم شده است.

مدیر عامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب افزود، به لطف خداوند، با بهره‌برداری کامل از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر در این کارخانه به صورت مستقیم فراهم شده است که بیش از ۹۵ درصد این نیروها بومی‌ بوده و راهبری این کارخانه را در موقیعت‌های شغلی متفاوت برعهده دارند.