وی افزود: اعتماد و حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده روند بومی‌سازی در کشور توسعه یابد. تولید محصولات استراتژیک در فولاد مبارکه مایه افتخار است و امیدواریم این روند تولید توسط متخصصان این شرکت رشد پیدا کند.

مهدوی تصریح کرد: قطعات و تجهیزات تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه توسط  متخصصان داخل کشور تولید شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیادی در راستای مصرف بهینه آب در فولاد مبارکه از سال‌های گذشته تاکنون اجرا شده که تولید بیشتر محصولات را با مصرف آب کمتر رقم زده است.

محمدیاسر طیب‌نیا با بیان اینکه تا ۴ سال آینده، مصرف آب خام شرکت فولاد مبارکه به صفر کاهش می‌یابد، عنوان کرد: ارتقای سطح کارآیی تصفیه‌خانه‌های پساب جهت بهبود تصفیه و بازچرخانی آب در فولاد مبارکه منجر به افزایش راندمان تولید محصولات شده، به‌گونه‌ای که منجر به کاهش ۵۰درصدی برداشت از آب خام شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر ضرورت ترویج الگوی مصرف آب فولاد مبارکه در کشور افزود: با توجه به‌ موقعیت اقلیم خشک کشور، صنایع دیگر می‌توانند با الگوبرداری از شرکت فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری‌های لازم، برداشت آب خام را به حداقل برسانند.