دنی ریفکین، مدیر عامل متال ایکس در این خصوص اظهار کرد: انتظار می‌رود مصرف قراضه نورث استار با تکمیل ظرفیت فولادسازی خود در سال آینده با یک افزایش حدود ۴۰درصدی به ۳/ ۳ میلیون تن برسد. ریفکین گفت: چشم‌انداز این بازار در حال حاضر تغییر کرده است. از این رو شرکت‌هایی مانند بلواسکوپ باید خودشان توانایی تامین درصد قابل توجهی از نیازهای قراضه خود را داشته باشند.

افزایش بی‌سابقه قیمت فولاد و رشد نزدیک به ۲۰درصدی تولید فولاد ایالات متحده طی سال گذشته، مدیران شرکت‌های فولادی را تشویق به توسعه فعالیت‌های خود کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت جدید برای تولید محصولات فولادی تخت به بهره‌برداری برسد، که این میزان علاوه بر ۸ میلیون تنی است که در دو سال گذشته به آن اضافه شده است.

کارخانه‌های نورد جدید، فولاد تولیدی خود را از طریق ذوب ضایعات یا آهن کار شده در کوره‌های الکتریکی تولید می‌کنند، فرآیندی که امروزه حدود ۷۰درصد فولاد تولید شده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. این فرآیند هزینه پایین‌تری برای فولادسازان دارد و دارای انتشار کربن کمتری در مقایسه با تولید فولاد از سنگ‌آهن مذاب در کوره‌های بلند زغال‌سوز است. اما این روند فشار بیشتری را بر بازار قراضه ایالات متحده وارد می‌کند. بر اساس گزارش متال استراتژیز، یک شرکت مشاوره مستقر در پنسیلوانیا، خرید قراضه فولادسازان در سال ۲۰۲۱ تا اکتبر ۱۷درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین به گفته ورد استیل داینامیک، یک شرکت مشاوره و اطلاعات بازار در نیوجرسی، میانگین قیمت نقدی بازار برای یک تن ضایعات خرد شده به‌دست آمده از خودروهای اوراقی و لوازم قدیمی، نسبت به انتهای سال ۲۰۲۰ با یک افزایش ۲۶درصدی مواجه شد. همچنین قیمت ضایعات ممتاز، یک نوع قراضه تمیز که بیشتر از کارخانه‌ها و واحدهای پرسکاری فلزات جمع‌آوری می‌شود، در سال ۲۰۲۱ با ۳۴درصد افزایش به ۵۴۰ دلار در هر تن رسید. فیلیپ انگلین، مدیرعامل ورد استیل داینامیک خاطرنشان کرد: قراضه عمده همان چیزی است که به طور فزاینده‌ای کمیاب شده، زیرا اخیرا کارخانه‌های فولاد ظرفیت کوره‌های الکتریکی خود را افزایش داده اند.

شرکت Cleveland-Cliffs می‌گوید افزایش قیمت‌های ضایعات ممتاز و عرضه عمدتا راکد آن در سال‌های اخیر، یکی از انگیزه‌های این فولادساز برای خرید یک شرکت فرآوری و تجارت آهن قراضه در دیترویت در ماه نوامبر بوده است. به گفته تحلیلگران صنعت، این گران‌ترین خرید یک واحد فرآوری قراضه در ۱۲ سال گذشته با قیمت ۷۷۵ میلیون دلار بود.  شرکت Ferrous Processing‌، یک شرکت پیشرو در زمینه جمع‌آوری ضایعات درجه یک از تولیدکنندگان مرتبط با خودرو، ۲۲ سایت ضایعات را در ایالات متحده و کانادا اداره می‌کند که بیشتر آنها در جنوب شرقی میشیگان و شمال اوهایو قرار دارند. به گفته کلیولند-کلیفس که از ضایعات برای ساخت فولاد ضدزنگ و فولادهای ویژه برای موتورهای خودروهای الکتریکی و ترانسفورماتورها استفاده می‌کند، این شرکت ۱۵درصد از بازار اصلی ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. لورنکو گونسالوز، مدیر عامل کلیفس اظهار کرد: انتظار دارد شرکت فروس پروسسینگ خیال کلیفس را از تامین ضایعات ممتاز در رقابت آن با فولادسازان دیگر راحت کند. گونسالوز مدت کوتاهی پس از اعلام امضای قرارداد بین این دو شرکت به تحلیلگران گفت: ما امروز موهبت بزرگی برای کلیولند-کلیفس به‌دست آوردیم و تا آنجا که ممکن است ضایعات را برای واحدهای فولادسازی خود جمع‌آوری خواهیم کرد. کلیولند-کلیفس بزرگ‌ترین تامین‌کننده فولاد برای صنعت خودروی ایالات متحده است. گونسالوز افزود: ما قصد داریم ضایعات موردنیاز خود را که از محصولاتمان به دست می‌آید، مجددا بازیابی کنیم که این یک مدار بسته را برای ما ایجاد خواهد کرد.  شرکت‌های نیوکور و استیل داینامیک نیز که بیش از یک دهه است تجارت ضایعات خود را اداره می‌کنند، زیرساخت‌های جمع‌آوری قراضه خود را با گسترش تولید فولاد خود تقویت می‌کنند. زیرمجموعه‌های بخش قراضه شرکت نیوکور در پاییز امسال شرکت آهن و فلزات گاردن استریت را در فلوریدا  و شرکت آهن و فولاد Grossman را در سنت لوئیس خریداری کردند. این در حالی است که شرایط قراردادها هیچ‌گاه فاش نشدند. شرکت نیوکور حدود ۶۵ واحد تامین قراضه را مدیریت می‌کند و آخرین خریدهای این شرکت در مناطقی واقع شده‌اند که نیوکور در آنجا در حال ساخت کارخانه‌های جدید فولادسازی یا توسعه کارخانه‌های قدیمی ‌خود است.  شرکت آهن گروسمن به رودخانه می‌سی‌سی‌پی دسترسی دارد و این امر به نیوکور اجازه می‌دهد تا ضایعات را با کشتی به واحدهای خود در مناطق دیگر حوزه رودخانه ارسال کند. داگ جلیسون، معاون اجرایی بخش مواد اولیه در نیوکور می‌گوید: یکی از ویژگی‌های کلیدی قراضه، هزینه‌ حمل و ارسال آن است. گروسمن در موقعیت خوبی قرار دارد تا درصد زیادی از نیازهای توسعه ما را در این زمینه برآورده کند.