سید البرز حسینی، با بیان اینکه تنظیم و کنترل بازار یکی از مهم‌ترین کارکردهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، افزود: با وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای و توسعه و گسترش این فروشگاه‌ها، فعالیت و تولید در کارخانه‌ها ادامه می‌یابد و همواره صنایع مختلف در رشد و تولید به سر می‌برند، به این دلیل که همواره بستری فعال برای فروش و عرضه محصولاتشان وجود دارد و این مهم نیز به امر اشتغال در کشور کمک فراوانی می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، در خصوص اهمیت حمایت از کالاهای ایرانی و نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این زمینه، خاطرنشان کرد: از مزایای اصلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرصت انتخاب و حق انتخاب برای مشتری است، چرا که در این فروشگاه‌ها عموما مشتری با تنوع جنس روبه‌رو است و می‌تواند بر اساس سلیقه شخصی خود اقلام موردنیاز را انتخاب کند.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس، تداوم تولید در کارخانه‌ها و حذف واسطه‌ها را یکی دیگر از مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای برشمرد و اظهار کرد: فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث می‌شود کارخانه‌های داخلی نیز به تولید خود ادامه دهند که این موضوع به افزایش اشتغال در کشور هم کمک می‌کند. در واقع با تداوم فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای چرخ کارخانه‌ها هم به حرکت درمی‌آید. از طرفی نوع عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث می‌شود واسطه‌ها در موضوع توزیع کالا حذف شوند که این امر به کاهش قیمت منجر می‌شود.

حسینی، با اشاره به اینکه حضور واسطه‌ها همیشه منجر به افزایش قیمت محصول یا خدمت می‌شود، بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای عاملی برای کاهش تردد در شهرهای بزرگ هستند. وقتی شخصی بخواهد اقلام موردنیاز خود را خریداری کند و بتواند همه اقلام را از یک مکان تهیه کند دیگر مجبور نیست در نقاط مختلف شهر تردد کند. در شهرهای بزرگ وجود این فروشگاه‌ها برای حمل‌ونقل و نظم‌بخشی به رفت‌وآمد بسیار موثر هستند. وی به شفافیت قیمت‌ها در این فروشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این فروشگاه‌ها تنوع انتخاب برای مشتریان ایجاد می‌کنند که برای بسیاری از مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی دارد. نماینده مردم خدابنده در مجلس، ضرورت گسترش و حرکت به سمت خرید اینترنتی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: لازم است فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیرساخت‌های مربوط به خرید اینترنتی را در کشور فراهم کنند تا مشتریان بتوانند به‌راحتی اقلام موردنیاز خود را تهیه کنند.