در ابتدای این نشست  عبدالرضا روحی دبیر خانه کارگر شهرستان‌های لامرد و مُهر گزارشی از وضعیت خانه کارگر، تسهیلات ارائه شده به جامعه کارگری، وضعیت دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر و... ارائه داد. روحی در این رابطه گفت: خانه کارگر زیرمجموعه کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است که در حال حاضر ۳۰ هزار نفر تحت پوشش خانه کارگر در سطح شهرستان‌های لامرد و مُهر هستند. وی به دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون تعداد ۴۰۰ نفر دانشجو در رشته‌های فنی و مرتبط با صنعت آلومینیوم در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دبیر خانه کارگر با بیان این مطلب که خانه کارگر مامن کارگران و صدای آنهاست، خواستار استخدام و به‌کارگیری نیروهای بومی، تلاش برای ارتقای نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی، توجه به مسائل رفاهی و حقوقی پرسنل و...  شد.

در ادامه این نشست مهدی زحمتکش مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب طی سخنانی با تقدیر و تشکر از مسوولان خانه کارگر در پیگیری مسائل و مشکلات قشر عزیز کارگری افزود: امروز بسیار خوشحال و مسرورم که قول و وعده‌هایی که سه ماه قبل در مراسم معارفه دادم در حال محقق شدن است.

وی به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در سالکو اشاره کرد و افزود: آلومینیوم جنوب در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ افتتاح شده و طی این یک سال و اندی با نصف ظرفیت مشغول به فعالیت بوده است که ظرف این سه ماه این ظرفیت به دو برابر رسیده است.

زحمتکش با بیان مسائل و مشکلات خاص تولید و صنعت گفت: مشکلات تولید، تامین مواد اولیه، بازاریابی، بدهی‌های شرکت و جذب نیروی انسانی شجاعت و جسارت می‌خواهد. وی به جذب ده‌ها نفر از متقاضیان اشتغال اشاره کرد و گفت: با افتخار اعلام می‌کنم در طول این سه ماه بیش از ۳۰۰ نفر جذب سالکو شده‌اند که حتی یک نفر از آنان هم غیربومی و خارج از شهرستان‌های لامرد و مهر نبوده‌اند.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ارتقا و انتصاب نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی، توجه ویژه به مسائل رفاهی و حقوقی، پرداخت تسهیلات به پرسنل، پرداخت ۸۰درصد از هزینه‌های بیمه تکمیلی پرسنل توسط سالکو که قبلا ۴۷درصد بوده است و... را از جمله اقدمات انجام شده در بخش رفاهی و حقوقی برشمرد و با اشاره به ضرورت بازتاب و انعکاس این اقدامات و موفقیت‌ها توسط خانه کارگر گفت: مسائل کارگری، رفاهی و حقوقی پرسنل از دغدغه‌های اصلی ما در شرکت آلومینیوم جنوب است.