این گزارش نشان می‌دهد چگونه دولت‌هایی با اقتصاد متکی به سوخت‌های فسیلی خرده‌فروشی را راهی برای درآمدزایی غیرنفتی در پیش گرفته‌اند. تغییر مرکز ثقل درآمد از مصرف‌کننده از آمریکا و کشورهای توسعه‌یافته اروپایی به کشورهای آفریقایی، آسیایی و خاورمیانه از دیگر نتایج این گزارش است. نتیجه‌گیری واقع‌بینانه از این گزارش می‌تواند این باشد که همه‌چیز، مخصوصا شرایط بازارها چقدر سریع و پیش‌بینی‌ناپذیر تغییر می‌کنند.

 خلاقیت در جذب مشتری

SEPHORA یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم بهداشتی و آرایشی در دنیا است. این فروشگاه برای ایجاد تجربه خرید راحت و آرام برای مشتریانش ایده‌ای ساده اما بسیار کارآمد را اجرا کرده است.

 کمک می‌خواهید یا نه؟

این ایده به این صورت است که مشتریان هنگام ورود به فروشگاه امکان برداشتن سبد با دو رنگ متفاوت دارند؛ قرمز و سیاه. رنگ قرمز به کارکنان فروشگاه این پیام را می‌دهد که مشتری نیاز به راهنمایی در خرید دارد، رنگ سیاه اما برای مشتریانی است که ترجیح می‌دهند به تنهایی خرید کنند.

گردانندگان این فروشگاه زنجیره‌ای معتقدند خرید لوازم بهداشتی و آرایشی می‌تواند امری بسیار شخصی تلقی شود. با این نگاه و استفاده از یک ایده ساده، این فروشگاه این پیام را به مشتریانش می‌دهد که حریم خصوصی‌شان اهمیت دارد.