روز اول، روز آینده و نوآوری

روز اول این رویداد، «آینده و نوآوری» نام‌گذاری شد و در این روز، میهمانان یلدا به بررسی موقعیت‌های بازار در آینده پرداختند. در این روز  کلانتری‌نژاد، هم‌بنیان‌گذار هم‌آوا  در رابطه با ترندهای ۱۵۰ سال آینده فناوری و مسیر پیش روی استارت‌آپ‌های جهان سخنرانی کرد و تهرانی، بنیان‌گذار سیناپس به رویکردهای موجود بازار سلامت پرداخت.

سعید طاهری، مدیرعامل پلت‌فرم بسینا (دکترنکست) نیز در روز اول با موضوع ارتقای سلامت جامعه با استفاده از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان‌داده‌ها در یلدا حضور به عمل آورد و همچنین گلرخ داوران و مسعود تاج‌بخش هم‌بنیان‌گذاران اسنپ دکتر به سراغ آینده سلامت دیجیتال رفتند.  امیرحسین مردانی مدیرعامل بیت‌پین و حسین مزروعی بنیان‌گذار آواگیمز از دیگر سخنرانان روز اول این رویداد بودند که به موضوعاتی همچون فین‌تک، آینده رمزارزها و نقش گیم در آینده پرداختند.  در ادامه روز اول، امیرحسن موسوی مدیر ارتباطات سازمانی دیجی‌کالا، حمیدرضا نیکدل کارشناس روابط عمومی و نگار عرب مدیر روابط عمومی تپسی در قالب یک پنل، به بررسی موقعیت‌های روابط عمومی در اکوسیستم پرداختند.

 روز دوم چگونه گذشت

روز دوم یلدا سامیت، «تجارت الکترونیک و نوآوری» نام گرفت و در این روز نیز همچون روز اول مدیران و بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های نوپا از تجربه و چالش‌های کسب و کار خود گفتند. همچنین مدیران و عوامل کسب و کارهایی همچون ازکی، وندار و مارکتیو نیز در رابطه با بازاریابی و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در پنل‌های جداگانه‌ای به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

محسن حاجی‌زاد، مدیرعامل ویترین‌نت نیز از دیگر میهمانان روز دوم بود که به صنعت B۲B اشاره کرد و این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داد. محمدرضا فرهی، بنیان‌گذار بیمه بازار و پوریا بختیاری کارشناس حوزه کسب و کارهای نوآور از دیگر کارشناسان اکوسیستم استارت‌آپی بودند که در روز دوم یلدا حضور داشتند. همچنین فرزین فردیس هیات‌مدیره صبا سل، علیرضا کیانپور، مدیرعامل گلرنگ سیستم و عضو هیات مدیره اکالا نیز با معرفی انجمن خرده‌فروشی‌های آنلاین در این رویداد حضور داشتند و ارائه‌های خود را برای حضار آنلاین به اجرا درآوردند.

فردیس در ادامه افزود: صنعت خرده‌فروشی در دنیا سالانه ۲۵ هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد و بزرگ‌ترین صنعت دنیا به حساب می‌آید. ۲۰درصد این صنعت در حالت آنلاین است و رشد متوسط سالانه در پنج سال آینده ۵/ ۴درصد بوده و آسیا بزرگ‌ترین بازار آن با ۲/ ۷درصد خواهد بود.

 سخنرانان روز آخر

روز سوم و آخرین روز یلدا سامیت نیز، «اقتصاد نوآوری و تامین منابع مالی استارت‌آپ‌ها» نام‌گذاری شد. در ابتدای روز سوم آرین افشار، مدیر سرمایه‌گذاری جوانه و عطا افتخاری مدیر مالی جوانه با حضور در استودیو به صورت آنلاین در رابطه با دلایل عدم موفقیت استارت‌آپ‌ها در مسیر جذب سرمایه صحبت کردند و اطلاعات خود را در اختیار مخاطبان قرار دادند.

در ادامه این رویداد، ارتباط تصویری به صورت زنده با فرید مستوفی، خبرنگار اعزامی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی برقرار شد و بنیان‌گذاران کسب و کارهای نوپای حاضر در این نمایشگاه از نوع فعالیت خود گفتند.

همچنین روز سوم مراسم شاهد حضور محمد‌امین پهلوان‌زاده، مدیرعامل همراه مکانیک و علیرضا صادقیان از عوامل اسنپ ونچرز بود که پهلوان‌زاده از تجربه موفق جذب سرمایه جمعی برای این مجموعه صحبت کرد و صادقیان نیز در ارتباط تصویری از برنامه‌های پخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه اسنپ یعنی اسنپ‌ونچرز سخن گفت.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی با  موضوع اقتصاد کسب و کارهای بزرگ پس از ورود به بورس و امید به آینده در روز سوم یلدا سامیت حضور یافت و از روند ورود استارت‌آپ تپسی به بورس صحبت کرد.

در ادامه این مراسم مجید حسینی‌نژاد مدیرعامل علی بابا خاطرنشان کرد: در اوج کرونا یکی از کارهایی که برای جذب سرمایه انجام دادیم، اهدای وام قابل تبدیل به سهم بود که نزدیک به ۲۵۰ نفر از نیروی کار به این طرح پیوستند. امسال بعد از گذشت دو سال از کرونا، در بخش قطار نزدیک به ۳۹درصد از سهم بازار را سهم خود کردیم و در بخش پروازهای داخلی بین ۳۲ تا ۳۴درصد سهم بازار را در اختیار داریم. همچنین در بخش هتل و اقامتگاه در جایگاه اول قرار داریم.

به همین ترتیب سومین رویداد بزرگ کارآفرینی و استارت‌آپی سال ۱۴۰۰ بعد از سه روز برگزاری به اتمام رسید.