به گزارش خبرگزاری مهر طی روزهای گذشته هدیه داده شده به خبرنگاران در مراسم تکریم افضلی و معارفه محمد شیخان مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران خبرساز شد؛ برخی رسانه‌ها با انتشار عکس‌هایی از پاکت سیگار بهمن مدعی شدند که محمد شیخان؛ مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران به خبرنگاران حاضر در این مراسم یک باکس سیگار بهمن هدیه داده است.

این در حالی است که شیخان ۲۰ آذرماه معارفه شده و هیچ اطلاعی نیز از بسته اهدایی این شرکت به خبرنگاران حاضر نداشته است. وی حتی طی توییتی به این مساله واکنش نشان داد و نوشت: سال‌هاست که برای میهمانان گرانقدر شرکت دخانیات (از جمله خبرنگاران عزیز)، بسته‌ تعریف شده‌ای شامل محصولات تولید داخل همین شرکت، در قالب هدیه تقدیم می‌شده که من هم امروز عصر و پس از مراسم تکریم و معارفه، از این روند مطلع شدم. از همکارانم خواستم این روند، دیگر تکرار نشود. مرسوم است که نهادهای دولتی و خصوصی همواره به رسم تقدیر و تشکر هدیه‌ای را به خبرنگاران از سوی روابط عمومی نه مدیرعامل تقدیم می‌کنند و همان‌گونه که روابط عمومی شرکت دخانیات ایران اعلام کرده بود اهدای محصولات تولیدی این شرکت به‌صورت اختیاری یا به درخواست مدعوین مرسوم بوده است. اما در روز مراسم چه رخ داده بود که در حاشیه‌ رفت؟ در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت دخانیات، محمد شیخان سخنان متفاوتی گفت. شیخان در سخنان خود در روز معارفه به قراردادی بین دولت وقت با شرکت‌های خارجی دخانیات اشاره کرده بود که علت اصلی وضعیت امروز شرکت دخانیات ایران و سهم آن از بازار داخل است.

محمد شیخان در کسوت مدیرعامل شرکت دخانیات ایران برای اولین بار از تقدیم رانت‌های ویژه به برخی از شرکت‌های دخانیات خارجی انتقاد کرد. احتمال اینکه مافیای این صنعت در اولین روز کاری این مدیر جوان که خارج از عرف مدیران پیشین با تهاجم به فسادهای موجود در این صنعت کار خود را شروع کرد بخواهد انتقام‌گیری کند جای تعجب ندارد و احتمالا این رشته سر درازی دارد.