با توجه به افزایش چشمگیر قیمت گوشی شاید خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از مهم‌ترین مسائلی باشد که خریداران گوشی با آن مواجه هستند یا به عبارت بهتر انتخاب شرکتی که بتواند امکانات گارانتی مطلوبی را در اختیار مشتریان قرار دهد نسبت به برند گوشی بسیار دشوارتر شده است.

دی‌جی سرویس یکی از مجموعه‌هایی بوده که در راستای ارائه خدماتی همچون واردات گوشی موبایل، گجت‌های هوشمند و تجهیزات دیجیتال فعال است که بعد از ۲۰ سال فعالیت در این حوزه‌ها، طرح ترکیب گارانتی گوشی و بیمه را به مرحله اجرا گذاشته است.

دی‌جی سرویس سعی داشته دغدغه و مشکلات مشتریان را به حداقل برساند و در این راستا به همراه ارائه خدماتی همچون گارانتی ۱۸ ماهه محصولات دیجیتال، با همکاری بیمه‌ ایران محصولات خود را در برابر انواع حوادث، ۱۲ ماه بیمه می‌کند. این نوع بیمه آسیب‌دیدگی،‌ سرقت، شکستن حرز، آتش‌سوزی و خسارت‌های سخت‌افزاری را پوشش می‌دهد و بر اساس اظهارات مشتریان کامل‌ترین نوع بیمه برای کالاهای دیجیتال به حساب می‌آید.

 خدمات متمایز دی‌جی سرویس

کاربران این مجموعه اذعان داشتند دی‌جی سرویس به منظور همراهی مشتریان خود خدمات را در پنج حوزه واردات، فروش، گارانتی، تعمیر و بیمه به صورت تخصصی ارائه می‌کند که به گفته کاربران تخصص و نوع خدمات موجب تمایز دی‌جی سرویس با سایر شرکت‌های فعال در حوزه مشابه شده است.

دی‌جی سرویس بر این ادعا است که نه‌تنها اصل بودن کالا را تضمین می‌کند، بلکه تمام خدمات ارائه شده در شعبه‌ها، به عنوان مثال قطعات تعویض شده در تعمیر تلفن همراه را نیز تا ‌۶ ماه ضمانت می‌کند. همچنین پشتیبانی و پاسخگویی تامین قطعات تا پنج سال پس از تاریخ فروش را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند.  در دسترس بودن آنلاین خدمات تعمیر، درخواست و بازگشت گوشی یکی دیگر از خدمات دی‌جی سرویس به کاربران بوده که در وضعیت شیوع ویروس کرونا رضایت مشتریان را در پی داشته است. همچنین پرداخت اقساطی هزینه تعمیرات ازجمله خدماتی است که توسط دی‌جی سرویس به مشتریان عرضه می‌شود که با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است.

 خدمات دی‌جی سرویس در کوتاه‌ترین زمان

دی‌جی سرویس محصولات با گارانتی خود را در نمایندگی‌ها، فروشگاه‌های معتبر و فروشگا‌ه‌های آنلاین همچون دیجی‌کالا و دیجی‌لند به فروش می‌رساند، از طرفی خدمات دی‌‎جی سرویس به صورت یکپارچه ارائه می‌شود که تهیه و توزیع، تامین قطعات و تعمیر محصولات، حتی در شهرهای بدون نمایندگی نیز با صرف کمترین زمان قابل دسترسی است.

بیمه یکی دیگر از خدمات این مجموعه است که شامل بیمه خسارت آتش‌سوزی، بیمه خسارت سرقت، بیمه خسارت آسیب‌دیدگی، بیمه خسارت نفوذ مایعات و بیمه خسارت سخت‌افزاری می‌شود. تلفن همراه نیز مانند اتومبیل، منزل یا محل کار همیشه در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارد و در صورت رخ دادن هرگونه حادثه‌‌ آتش‌سوزی، گوشی موبایل تحت پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرد، همچنین دستگاه در برابر انواع خسارت‌های سخت‌افزاری به مدت ۱۲ ماه توسط بیمه ایران بیمه می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که شامل بیمه می‌شود شکست حرز بوده و آن به معنای شکستن قفل در یا شیشه منزل، محل کار یا اتومبیل توسط سارق است که جبران خسارت این نوع آسیب‌دیدگی مطابق شرایط عمومی بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک حداکثر مشمول ۶۰ روز از تاریخ حادثه می‌شود. کاربران باید توجه داشته باشند که سرقت با عنوان جیب‌بری، کیف قاپی یا توسل به زور، شکست حرز محسوب نخواهد شد و تحت پوشش این بیمه‌نامه نیست و شرکت بیمه در این‌گونه موارد هیچ خسارتی را جبران نخواهد کرد.

 بیمه تلفن همراه با دی‌جی سرویس

دی‌جی سرویس تلفن‌همراه را در برابر هرگونه خسارت ناخواسته، از جمله وارد شدن ضربه یا خرابی دستگاه در اثر تماس با مایعات تحت پوشش بیمه‌‌ای قرار می‌دهد. این مجموعه مدعی است که دستگاه مشتری را به صورت ۳۶۵روزه بیمه می‌کند و در صورت بروز هرگونه حادثه ناگهانی برای تلفن‌همراه کاربر پنج روز فرصت دارد تا با مراجعه به یکی از شعب دی‌جی سرویس یا از طریق آنلاین خسارت خود را اعلام کرده و در روند پوششی بیمه قرار بگیرد. یادآوری این نکته ضروری است که مشترکین دی‌جی‌سرویس برای رفع خرابی‌ها، خسارت‌ها و مشکلاتی که مشمول موارد ۱۸ ماهه‌ گارانتی باشد هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازند، همچنین ارسال و ارجاع کالا برای مشتریانی که در شهر آنها نمایندگی دی‌جی‌سرویس وجود ندارد رایگان محاسبه می‌شود.

 برخی از کاربران گلایه دارند

با وجود تمام مزایا و خدماتی که دی‌جی سرویس در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، اما در این بین برخی از کاربران دی‌جی سرویس از نحوه خدمات آن رضایت کافی ندارند و معتقد هستند که عرضه نکردن وسایل جانبی اصل برای برندی همچون «سامسونگ» و سایر برندهای مطرح ازجمله کاستی‌های دی‌جی ‌سرویس و فروشگاه‌های وابسته به آن است و برخی دیگر بر این باور هستند که مشکل دستگاه بعد از تعمیر و پس از گذشت چند ماه مجددا بازگشته و مشتری استفاده از قطعات قلابی به جای اصل را دلیل این برطرف نشدن ایراد وسیله الکترونیک می‌داند.

برخی دیگر از مشتریان این مجموعه به خبرنگار «دنیای اقتصاد» خاطرنشان کردند که به هنگام خرید تلفن همراه پس از بررسی‌های دقیق‌تر به این نکته پی بردند که مشخصات گوشی مورد نظر با جعبه آن به صورت دقیق مطابقت ندارد و در برخی از موارد مغایرت داشته و زمانی که با کارشناسان این مجموعه در میان گذاشته شده مورد قبول آنها واقع نشده است. تعدادی از کاربران این مجموعه از گران بودن خدمات و محصولات آنها نسبت به سایر فروشگاه‌ها خبر دادند. به طور کلی مجموعه دی‌جی سرویس به عنوان حامی بی اما و اگر تلفن‌های همراه و ابزار الکترونیک باید نسبت به گلایه‌ها و شکایات برخی از مردم و کاربران پاسخگو باشند و صحت و سقم آن باید مورد بررسی قرار گیرد.