به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وبسایت شرکت بوش، این ساختمان دارای فضای اداری، با مراکز آموزشی و آزمایشگاهی، پیشخوان فروش با امکانات خدمات پس از فروش و همچنین یک انبار کوچک است. کل سقف با پنل‌های فتوولتائیک (خورشیدی) با استفاده از فناوری‌های پیشرفته پایدار پوشیده شده است. ساختمان هوشمند شامل حداکثر آسایش برای کاربران از جمله تصفیه هوا، نور خودکار و تنظیم دما است.

شرکت بوش در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: در این سازه مهندسی آب باران جمع‌آوری و ذخیره می‌شود و از آن برای آبیاری گیاهان داخل ساختمان استفاده می‌شود. وی افزود: ساخت دفاتر رسمی ‌بوش در مراکش تعهد این شرکت به مراکش و شمال آفریقا را تایید می‌کند. بوش بیش از ۴۰۰ ساختمان و فروشگاه در سراسر جهان دارد و از سال ۱۹۰۶ در آفریقا و در ۱۳ کشور آفریقایی حضور فعال داشته است و در چهار بخش تجاری فعالیت می‌کند که شامل راه‌حل‌های حمل و نقل، فناوری صنعتی، کالاهای مصرفی، و انرژی و فناوری ساختمان است.

این شرکت که به‌عنوان پیشروترین تامین‌کننده فناوری و خدمات جهانی، از فوریه ۲۰۲۰ در سراسر جهان دارای گواهی‌نامه بی‌طرفی اقلیمی است، در بیانیه‌ای افزود: هدف اصلی ما احداث ساختمان‌های خودکفا و سازگار با محیط‌زیست است. در سال ۲۰۱۸، بوش اولین زیرمجموعه خود را در مراکش در بخش لوازم خانگی تاسیس کرد و از آن زمان فعالیت خود را در همه بخش‌ها گسترش داده است.

 اعتراض کارگران بوش در سراسر آلمان

از طرف دیگر چندهزار کارگر در شرکت تامین‌کننده قطعات خودروی رابرت بوش روز جمعه در آلمان علیه تعطیلی کارخانه‌ها و تعدیل مشاغل برنامه‌ریزی‌شده این شرکت که به گفته مدیران آن برای سازگاری با کاهش تقاضا در انتقال به خودروهای الکتریکی لازم است اعتراض کردند. اتحادیه IG Metall بزرگ‌ترین اتحادیه صنعتی اروپا در این خصوص اظهار کرد که حدود ۳ هزار کارگر از کارخانه‌های مختلف، در خارج از کارخانه بوش در بوهل گردهم آمدند، جایی که به گفته این شرکت، حدود ۱۰۰۰ کارمند در آلمان تا سال ۲۰۲۵ در نتیجه جابه‌جایی، تعدیل نیرو یا استخدام‌های جدید شغل خود را از دست خواهند داد.

کارگران همچنین در شهر آرنشتات نیز تجمع کردند، مقر کارخانه‌ای که در پایان سال به دلیل کمبود مشتری تعطیل خواهد شد و صدها نفر شغل خود را از دست می‌دهند. این کارخانه تولیدکننده رگولاتورهای ژنراتور است، قطعه‌ای از خودروهای احتراق داخلی که دیگر در وسایل نقلیه الکتریکی مورد نیاز نیست. تظاهراتی همچنین در خارج از کارخانه بوش در مونیخ برگزار شد، جایی که ۲۵۰ شغل می‌توانند به خارج از کشور منتقل شوند، هرچند تصمیم نهایی در این خصوص هنوز اتخاذ نشده است. فرانک سیل، رئیس شورای کاری بخش راه‌حل‌های حمل و نقل بوش، گفت: هیچ‌کس منکر این نیست که تغییرات ساختاری در بوش به تلاش زیادی نیاز دارد، اما تحول باید منصفانه باشد و کارگران در کانون توجه قرار گیرند.

سخنگوی بوش خاطرنشان کرد: هدف ما همیشه طراحی تدابیری در گفت‌وگو با نمایندگان اجتماعات کارگری با هدف از بین بردن همه موانع برای ادامه اشتغال است، در حالی که به فرصت‌هایی برای مشاغل جدید در خارج از شرکت نیز می‌اندیشیم. اتحادیه‌های کارگری در آلمان و جاهای دیگر هشدار داده‌اند که در صورت عدم آموزش مجدد کارگران، فرآیند انتقال به تولید خودروهای الکتریکی می‌تواند نابودی میلیون‌ها شغل را به همراه داشته باشد، در یک مطالعه در ماه مه تخمین زده شده که ۱۰۰ هزار موقعیت شغلی تنها در آلمان از بین خواهد رفت.