رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم تکریم و معارفه رئیس حراست  این سازمان  با بیان مطلب فوق افزود: سیاست ایمیدرو تسهیل گری برای توسعه است و اکنون توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی برای تولید محصولات کیفی اولویت بالاتری برای کشور دارد.

وجیه‌الله جعفری  با اشاره به برنامه شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری ۲۷میلیارد دلاری در این حوزه گفت: تا افق ۱۴۰۴ این برنامه در دست اجرا است و ایمیدرو برای تسهیل در دستیابی به هدف فوق، راهبری ایجاد ۱۲هزار مگاوات نیروگاه برق توسط شرکت‌های بزرگ را برعهده گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به موضوع اکتشاف اشاره کرد و گفت: از دهه اخیر که فعالیت‌های اکتشافی از سوی ایمیدرو سرعت گرفت شاهد شناسایی ۶ میلیارد دلار ذخیره برجا در معادن کشور شدیم.

وی افزود: اکتشافات انجام شده و ذخایر شناسایی شده در مناطق کم برخوردار مرکز و شرق کشور بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت‌های حوزه حراست اظهار کرد: این سازمان اقدامات خود در جهت شفاف‌سازی را معطوف به اصلاح ساختار و فرآیندها کرده است.

جعفری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سال‌های اخیر ایمیدرو در جهت شفاف سازی، واگذاری سیستم استخراج و فروش محصولات به بخش‌خصوصی بوده است به طوری که ضمن کناره‌گیری دولت از اجرا، به تقویت حضور بخش خصوصی در تولید و توسعه و در عین حال رصد، نظارت و مدیریت از سوی حوزه دولتی پرداخته است.

در پایان این مراسم با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، سازمان حراست کل کشور و رئیس مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اهدای لوحی از اقدامات عزت‌الله میرزایی تقدیر و حکم مدیریت حراست محمد علی صوفی نیز به وی اعطا شد.