در این جلسه که با حضور نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز حسابرس مستقل و بازرس قانونی همراه بود، پس از انتخاب اعضای هیات‌رئیسه مجمع، ناظران، منشی و اعلام رسمیت جلسه توسط دبیر مجمع و قرائت دستور جلسه مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به تشریح عملکرد موسسه پرداخت.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل گفت: وظیفه تک تک ماست که با هدف سودآوری افزون‌تر و رضایت حداکثری سهامداران و سپرده‌گذاران مسیرهای بهتر و موفق تری را پیمایش کنیم تا به اهداف و برنامه‌های خود دست یابیم.

سیدامین جوادی  گفت: آنچه بیش از هر چیز در موسسه مدنظر قرار می‌گیرد، بحث مراقبت و نظارت در بخش‌های منابع و مصارف است. اطمینان داشته باشید که پرداخت تسهیلات در بخش‌هایی صورت می‌گیرد که بتواند زمینه ساز به گردش درآوردن چرخه اقتصاد کشور و نیز اشتغال‌زایی برای جوانان کشور شود.  وی افزود: اجازه نخواهیم داد که این تسهیلات در بخش‌های ارز، سکه، واسطه‌‌گری و سایر مشاغل کاذب مصرف شود. خدا را شاکریم که همکارانی بر سر سفره شما سهامداران نشسته‌اند که دلسوزانه و با عشق و با تعصب، مراقب و مواظب منابع موسسه هستند.  مدیرعامل موسسه اعتباری ملل افزود: با وجود این همه منابع زیرزمینی و نیز منابع انسانی جوان کارآمد و تحصیلکرده، می‌توانیم بیش از پیش موفق باشیم.

جوادی  گفت: امیدواریم که با اعطای تسهیلات بجا و به موقع و نیز اصولی به متقاضیان تسهیلات گامی ‌مهم برای توسعه کشور و نیز اشتغال جوانان برداریم. همچنین  شرکت حسابرسی «فریوران راهبرد» به عنوان بازرس اصلی و شرکت «ایران مشهود» به عنوان بازرس علی البدل برای یک سال مالی انتخاب شدند.  روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های موسسه انتخاب شد.