پس از تغییرات مدیریتی در سال ۹۸ و براساس سیاست‌ها و راهبردهای کلان شرکت، موضوع مورد پیگیری مدیریت عالی شرکت قرار گرفت و موانع موجود با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی برطرف شد. پس از چند دوره مذاکره، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و مقرر شد شرکت‌های‌هائونی و فوکه پس از پرداخت بخشی از مطالبات، نسبت به نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات اقدام کنند.

خوشبختانه در ماه‌های گذشته با اخذ مجوز‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اولین مرحله پرداخت صورت گرفت و بر اساس توافق به عمل آمده، کارشناسان شرکت‌ هائونی از تاریخ ۵ آبان برای تست و تحویل نهایی ماشین‌آلات در مجتمع تهران مستقر شدند. در هفته‌های پیش‌رو نیز کارشناسان شرکت فوکه با هدف راه‌اندازی ماشین‌آلات بسته‌بندی به تهران عزیمت خواهند کرد.

پس از تحویل نهایی ماشین‌آلات خطوط تولید تهران، ماشین‌آلات نانو در مجتمع آذربایجان غربی با حضور کارشناسان مذکور نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

در همین راستا سید ابوالحسن رضوی، رئیس هیات‌مدیره شرکت دخانیات و نایب رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل و جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران ستادی از مراحل راه‌اندازی و تست ران خط اسلیم در مجتمع دخانیات تهران بازدید کردند.

گفتنی است با اضافه شدن این ماشین‌آلات به خطوط تولیدی شرکت دخانیات ایران، ضمن افزایش راندمان  تولید و کاهش ضایعات نسبت به خطوط فعلی و نیز تولید محصولاتی با  تکنولوژی بالاتر و متناسب با نیاز بازار مصرف ایران، شاهد افزایش تولیدی بالغ بر سه میلیارد نخ در کشور خواهیم بود.