داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان، امضای این تفاهم‌نامه رافرصت مغتنمی‌برای آغاز همکاری‌های بخش دولتی و نهادمردمی‌بیان کرد و افزود: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها باید از ساختار و تشکیلات منسجم‌تری برخوردار بوده و روز به روز اعضای افتخاری آن افزایش و ارتقای فرهنگ ایمنی جاده‌ای و کاهش تصادفات جاده‌ای در جامعه تسری پیدا کند.

محمد بخارایی رئیس شورای سیاستگذاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: اهداف آرمانی این جمعیت در راستای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران جاده‌ای تدوین شده و ایمنی حمل‌ونقل مهم‌ترین شاخص حوزه حمل‌ونقل به شمار می‌رود .

این گزارش حاکی است، مفاد این تفاهم‌نامه با محوریت دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تدوین و استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی مشترک سازمان و جمعیت در سراسر کشور در راستای ارتقا و بهبود ایمنی تردد در راه‌ها از طریق برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های ارتقای ایمنی در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای در بستر مشارکت و هم اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان و جمعیت، بر اساس ماده یک این تفاهم‌نامه، تعیین و جهت اقدام مورد تاکید قرار دارد.

براساس این گزارش، همکاری‌های جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها مطابق با این تفاهم‌نامه مشتمل بر تولید محتوای مرتبط با ایمنی راه‌ها برای بهره‌برداری مشترک و انتشار در رسانه‌های ملی و استانی، نهادهای جامعه مدنی، رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و فضاهای تبلیغاتی در راه‌ها در قالب کلیپ کوتاه، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، بروشور، بنر، پوستر، پادکست، پیام کوتاه و... است . این گزارش می‌افزاید: طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای جشنواره‌ها، مسابقات و کارگاه‌های ایمنی کشوری، منطقه‌ای و محلی با رویکرد جلب مشارکت عمومی ‌در راستای افزایش و گسترش دانش و رفتارهای صحیح ترافیکی وهمچنین طراحی برنامه‌ها و پویش‌های ملی و هدایت آنها به سوی برگزاری منطقه‌ای و محلی با هدف بومی‌سازی ایمنی راه و حساس‌سازی آحاد جامعه نسبت به مسائل اجتماعی و ایمنی راه‌ها با اولویت رانندگان حرفه‌ای ناوگان حمل‌ونقل عمومی‌ جاده‌ای و کاربران آسیب‌پذیر چون موتورسواران، عابران پیاده ازدیگر برنامه‌های این جمعیت است .