این خودرو بسیاری از پیشرفت‌های فناوری را به عنوان مدل Denali Ultimate با قطعات و لوازم جانبی آفرود را ارائه می‌دهد. همچنین در نمای بیرونی آن از کروم کمتری استفاده می‌کند و از ویژگی‌ها و لاستیک‌های سیاه‌تر استفاده شده است. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت خبری CNBC، دانکن آلدرد، مدیر بین‌المللی GMC، در مصاحبه‌ای در اوایل سال‌جاری اظهار کرد: فرصتی برای افزودن قابلیت‌های لوکس‌تر و بیشتر به محصولاتمان وجود دارد. زیرا فکر می‌کنیم  کماکان بازار برای آنها وجود دارد. افرادی هستند که مایلند حتی هزینه بیشتری را نیز بپردازند. مدل‌های جدید ارائه شده بخشی از مجموعه به روز شده پیکاپ سایز بزرگ برای سال ۲۰۲۲ هستند که شامل یک نمای بیرونی تازه‌تر و طراحی داخلی پیشرفته‌تر در اکثر مدل‌ها هستند. مدل‌های به روز شده یک صفحه نمایش دیجیتالی با اندازه بیش از ۴۰ اینچ ارائه می‌دهند که شامل صفحه لمسی رنگی و مورب ۴/ ۱۳ اینچی جدید، خوشه ابزار دیجیتال ۳/ ۱۲ اینچی و صفحه نمایشی ۱۵ اینچی است. خودروهای AT۴X و Denali Ultimate دارای موتور استاندارد ۲/ ۶ لیتری V-۸ با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و ۳۸۳ فوت پوند گشتاور هستند.

در حالی که GMC Sierra اسکلت خود را با شورولت سیلورادو به اشتراک می‌گذارد، این خودروساز در سال‌های اخیر به طور هدفمند پیکاپ‌ها و برندها را از یکدیگر متمایز کرده است. این تمایز به GM اجازه می‌دهد برند GMC را به رغم بسیاری از وسایل نقلیه‌ای که دارای پلت فرم و ویژگی‌های مشابه با خودروهای شورولت هستند، در بازار با پیشرفت روزافزون همراه کند. به گفته جنرال موتورز، فروش این خودروها در بهار سال آینده برنامه‌ریزی شده است. این خودروساز در حال ارائه ۱۰۰ دلار پیش پرداخت برای رزرو مدل‌های ۲۰۲۲ سیرا در وب‌سایت GMC است. شرکت جنرال موتورز اولین خودروسازی نیست که یک کامیون با قیمت اولیه بیش از ۸۰ هزار دلار ارائه می‌دهد. فورد موتور نیز تعداد زیادی وانت با این قیمت ارائه می‌دهد. از طرف دیگر مدیران جنرال موتورز سال‌ها است مدل دنالی را به عنوان یکی از جواهرات سودآور خود معرفی کرده‌اند. این خودرو در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک مدل کوچک برای شاسی‌بلند Yukon شروع به کار کرد. مدل Sierra Denali Ultimate یک خودروی کاملا لود شده است و دارای سیستم رانندگی بزرگراه سوپر کروز جنرال موتورز است که این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۳ به ۲۲ مدل افزایش می‌یابد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به تختخواب پیکاپ کامپوزیت با الیاف کربن، سیستم تعلیق و سواری فوق‌العاده، رینگ‌های ۲۲ اینچی عظیم، صندلی‌های چرمی‌صاف و براق و تزئینات چوبی پالادو با منافذ باز در فضای داخلی اشاره کرد.

همچنین جنرال موتورز خودروی AT۴X را با یک اجرای متوازن که بدون کاستن از راحتی سرنشینان در جاده قابلیت پیشرفته آفرود را ارائه می‌دهد معرفی می‌کند. مانند بسیاری از خودروسازان دیگر GMC می‌خواهد از افزایش فروش خودروهای شاسی بلند و تقاضا برای خودروهای خارج از جاده استفاده کند. ظاهر و ویژگی‌های چنین خودروهایی در سال‌های اخیر در بین مصرف‌کنندگان اصلی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این خودرو دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته و سایر قطعات و لوازم جانبی آفرود مانند حالت انتقال دو سرعته برای خزیدن در مسیرهای سنگی و صخره‌ها هستند.