مهدی زر­فشانی، مدیر­عامل و عضو هیات­‌مدیره، مهدی علیدوستی، رئیس هیات­‌مدیره و علی محمودی، مدیر کارخانه در این جلسه حضور داشتند.

 مدیر­عامل شرکت پلی اکریل ضمن تشریح وضعیت کارخانه در زمان تحویل به اقدام انجام شده توسط هیات مدیره طی سه ماه گذشته و پس از تحویل گرفتن کارخانه پرداخت.

 وضعیت کارخانه در زمان تحویل

مدیر عامل شرکت پلی‌­اکریل ایران  اظهار کرد: عدم انجام تعمیرات اساسی (اورهال) در کارخانه‌های پلی‌اکریل و DMT،  عدم تامین مواد کمکی از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ از جمله مشکلات کارخانه در ابتدای تحویل بود.

زر­افشانی ادامه داد: افزایش زیان انباشته شرکت طی ۵ سال حضور هیات حمایت ازصنایع نسبت به بانک‌ها و موسسات مالی، نهادها و ارگان‌های خدمت‌رسان واشخاص حقیقی و حقوقی از مبلغ ۴هزار و ۹۰۰میلیارد ریال به ۱۲هزار  میلیارد ریال، رسیده بود. این عضو هیات‌مدیره، عدم شفافیت در حوزه فروش محصولات و انجام تخلفات متعدد و تحمیل ضرر و زیان به حقوق عامه از جمله سهامداران حقیقی و پرسنل از مشکلات این شرکت بر­شمرد و افزود: تخلفات در حوزه منابع انسانی هم از مشکلات مهم است که در دستور کار است.

وی به تفاوت چشمگیر سطح کمترین میزان حقوق دریافتی پرسنل با بالاترین حقوق دریافتی مدیران اجرایی منصوب هیات حمایت از صنایع اشاره کرد و گفت: این سیستم حقوقی بدون رعایت نظام طبقه بندی مشاغل و موازین قانونی مربوطه در حال انجام است. مدیر عامل شرکت پلی­اکریل ایران  تصریح کرد: پیش از این برداشت‌هایی نامتعارف توسط مدیران اجرایی منصوب هیات حمایت از صنایع وفق گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت انجام شده است.

 اقدامات هیات‌مدیره پس از تحویل شرکت

زرفشانی سپس به بیان اقدامات هیات مدیره این شرکت پس از زمان تحویل پرداخت و بیان کرد: برای افزایش و ارتقای معیشت پرسنل محترم از تیرماه سال‌جاری از محل واقعی شدن قیمت‌های محصولات که هیات‌مدیره طی شفاف سازی‌های قبلی خود نسبت به آن متعهد شده بود، با افزایش پایه حقوق هر نفر به مبلغ ۱۰ میلیون ریال جمعا افزایش حقوق و دستمزد به میزان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به‌طور ماهانه و بیش از  ۳۰ میلیارد ریال به صورت کمک هزینه‌های معیشتی و تحصیلی انجام شد.

عضو هیات‌مدیره شرکت پلی­‌اکریل ضمن ارائه تراز مقایسه­‌ای ۹ ماهه  به بیان تسویه مطالبات بانک‌ها و سازمان‌ها پرداخت و آنها را به شرح زیر بیان کرد: بزرگ‌ترین بدهی که شرکت بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد ریال  به بانک تجارت است با پرداخت حصه نقدی و تقسیط ۵ ساله آن، تعیین تکلیف شد و همچنین سه فقره تسهیلات دریافتی از بانک تجارت در سنوات گذشته به میزان بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال و اخذ بخشودگی جرائم به میزان بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال تسویه شد.

وی ادامه داد: تنخواه دریافتی از هیات حمایت از صنایع به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تحویل کارخانه‌های شرکت پلی اکریل ایران و شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی و همچنین تسهیلات دریافتی هیات حمایت از صنایع از بانک‌های ملی و صنعت و معدن با احتساب سود و جرائم متعلقه به میزان حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به منظور تحویل کارخانه‌ها تسویه شد.

مدیر­عامل شرکت پلی‌­اکریل ایران تسویه کلیه مطالبات هیات حمایت از صنایع از محل فروش محصولات، تعیین تکلیف بدهی مجموعه به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت بدهی مالیاتی معوق شرکت نسبت به سال‌های گذشته را از دیگر اقدامات هیات‌مدیره دانست و اظهار کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به منظور سبدگردانی شپلی برای حفظ حقوق بالغ بر ۴۰هزار سهامدار حقیقی اختصاص یافته است.

زرفشانی ضمن تاکید بر تامین مستمر مواد اولیه پارازایلین، گلایکول و متانول در کارخانه‌های دی‌ام‌تی و پلی‌استر برای حفظ و تداوم تولید و همچنین تامین مواد اولیه چیپس انجام شد، خاطرنشان کرد: ماشین‌های متوقف شده پنجم و ششم خط یارن کارخانه پلی‌استر تجهیز شده و در شهریور راه‌اندازی می‌­شود.

این عضو هیات‌مدیره از ارتقای جایگاه نماد شپلی در بازار فرابورس و انتقال از بازار پایه نارنجی به بازار پایه زرد خبر داد و افزود: این اتفاق حاصل اصلاح ساختار مالی شرکت است.

وی گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه دی‌ام‌تی و خطوط تولید الیاف پلی‌استر در شهریورماه و تعمیرات فصلی خطوط یارن پلی‌استر در مهرماه انجام می­‌شود.

زرفشانی از تشکیل کمیته تسویه دیون برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و بیان کرد: تخلفات مدیران اجرایی و همچنین اعضای هیات‌مدیره‌­های قبلی و طرح دعاوی و شکایات متعدد علیه ایشان در دست بررسی است.

عضو هیات‌مدیره پلی­‌اکریل به پرونده بسیار مهم موضوع اعاده دادرسی شرکت سپهر پلیمر سپاهان اشاره و بیان کرد: از طریق اقدامات قانونی لازم و رایزنی‌های گسترده در سطح مقامات قضایی و اخذ مصوبه از ستاد اقتصاد مقاومتی قوه‌قضائیه در استان، جلوگیری از تحمیل بالغ بر ۴هزار  میلیارد ریال زیان به شرکت و حفظ حقوق بیش از  ۴۰هزار سهامدار حقیقی و جلوگیری از تضییع حقوق عامه در دست انجام است.