رشد 246درصدی سود در 6 ماه نخست سال 1400

به گفته علی امرایی، تولید مستمر و پایدار مواد اولیه بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و نگاه راهبردی تعریف شده در افق ۱۴۰۴ کشور، بیش از همه، معطوف به تامین پایدار مواد اولیه است.

امرایی تاکید کرد:  بی‌شک بی‌ثباتی و عدم اطمینان به بازار نفت، تحریم‌های ظالمانه، پیش‌بینی کاهش ۵۰درصدی تقاضای نفت تا سال ۲۰۵۰ و ارزش افزوده ناشی از تولیدات معدنی، لزوم نگاه ویژه بخش صنعت و معدن، به‌عنوان صنعتی پیشران را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد:  ایران، کشوری با  بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی با ذخایر قابل توجه، جزو کشورهای برتر دنیا به لحاظ ذخایر معدنی است که حدود ۷درصد از ذخایر معدنی دنیا را در خود جای داده است. اتمام برخی از ذخایر در حال استفاده معدنی، افزایش ظرفیت‌های فولادی در دست اجرا، لزوم تامین  پایدار زنجیره تولید و… از جمله دلایلی است که اهمیت شرکت فولاد سنگان، به‌عنوان قلب تپنده تولید در زنجیره تامین فولاد مبارکه را روشن‌تر می‌کند.

مدیر عامل فولاد سنگان تاکید کرد: این شرکت  با آینده‌نگری صحیح و با هدف تولید گندله سنگ‌آهن در جوار معادنی با ذخیره قطعی ۲/ ۱میلیارد تن سنگ‌آهن تاسیس و حال با تولید بیش از ۲میلیون تن در شش ماه نخست سال جاری، از شریان‌های حیاتی فولاد مبارکه در پشتیبانی از تولید در این شرکت است.

وی افزود: فولاد سنگان در شش ماه سال گذشته بیش از یک‌میلیون و ۳۸۰ هزار تن تولید کرده و حال با افزایش بهره‌وری درخطوط تولید کنسانتره و گندله، کاهش توقفات به‌رغم قطعی‌های حاصل از برق، توانست در مدت یاد شده  نسبت به مدت مشابه سال قبل، با عبور از مرز بیش از ۲ میلیون تن گندله، رشد ۳۸درصدی تولید را ثبت کند.

امرایی با اشاره به افزایـش سود ۲۴۶درصدی شش ماه نخست سال جاری گفت: کسب رکوردهای موثر تولید گندله، برنامه‌ریزی در تولید کنسانتره، پتانسیل بالای پرسنل جوان و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های چندگانه شرکت فولاد مبارکه از عناصر مهم در تولید پایدار و البته کسب سود متناسب بوده است.

وی افزود: ثبت بالاترین رکورد تولید اسمی گندله با عبور از مرز ۱۸هزار تن در روز، نشان از ظرفیت‌سازی و پتانسیل فوق‌العاده این شرکت در تولید و پشتیبانی پایدار از صنعت دارد.

مدیر عامل سنگان تصریح کرد:  در پایان شهریورماه سال‌جاری  با تولید بیش از ۴۶۵هزارتن گندله، بالاترین میزان رکورد ماهانه تولید گندله از ابتدای  بهره‌برداری تاکنون در این شرکت به دست آمده است.

به گفته وی، آمارهای اولین گندله‌ساز شرق کشور، نشان از رشد ۳۳درصدی مقدار فروش گندله (تن) در شش ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با عملکرد فروش بیش از یک‌میلیون و ۹۵۰ هزار تن  دارد.

اقدامات فولاد سنگان در منطقه دایر بر توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه است و  طرح‌های در دست اقدام و توسعه‌ای این شرکت به‌عنوان نگین انگشتری توسعه شرق کشور، نویدبخش آبادانی و توسعه‌ای همگون را در پی خواهد داشت.