Super Device چه قابلیت‎هایی را ارائه می‎کند؟

به بیان ساده Super Device به دستگاه‎ها اجازه می‎دهد، در ارتباطی موثر که می‎تواند به صورت بی‎سیم یا سیمی پیکربندی شود، از ویژگی‎های یکدیگر استفاده کنند.

با Super Device یک دستگاه مانند گوشی هوشمند می‌تواند به مانیتور میز کار شما متصل شده، صدای خروجی خود را از طریق اسپیکر هوشمند پخش کند، امکان تماس تصویری روی تلویزیون هوشمند را میسر کرده، نوتیفیکیشن تماس ورودی را روی ساعت هوشمند کاربر نشان داده یا حتی دکمه شاتری برای دوربین گوشی ایجاد کند.

مضاف بر قابلیت‎های کنترلی و مدیا، امکان اشتراک‎گذاری اطلاعات و استفاده از برنامه‎های دیگر دستگاه‎ها و همچنین مدیریت نرم‎افزارهای در حال اجرا روی دستگاه دیگر نیز از قابلیت‎های سوپر دیوایس هستند.

 سناریوهای قابل پیاده‌سازی در Super Device

برای پیاده‎سازی سناریوهای مختلف در این پلت‌فرم نیاز به ارتباط دستگاه‎هاست. برای این هدف یک دستگاه می‎تواند نقش هاب ارتباطی را بازی کرده و دیگر دستگاه‌ها با اتصال به آن، سناریوهای مختلف را اجرا ‎کنند.

 سناریوی محیط کاری هوشمند

در این سناریو سه دستگاه شامل لپ‎تاپ، مانیتور و تبلت در ارتباط با یکدیگر قرار می‎گیرند. در واقع با استفاده از Super Device این سه دستگاه می‎توانند نمایشگر، محتوا و حتی ابزارهای جانبی را با هم به اشتراک بگذارند.

 سناریوی محیط کاری هوشمند

اگر در کار کردن با تعداد کمتری دستگاه نیز بخواهید از سوپر دیوایس استفاده کنید محدودیتی متوجه شما نخواهد بود. Super Device می‎تواند روی دو دستگاه لپ‎تاپ (مثلا MateBook X Pro) و تبلت (مثلا MatePad ۶/ ۱۲ Pro) پیاده‌سازی شود.

در این سناریو امکان استفاده از نمایشگر یک دستگاه برای دیگری میسر شده و قابلیت استفاده از نمایشگر دو دستگاه در کنار هم و انتقال فایل بین آنها اولین و پایه‎ترین کاربرد است.

همچنین می‎توان از قلم هوشمند روی تبلت برای کار در لپ‎تاپ، یا ماوس و کیبورد لپ‎تاپ برای تبلت به صورت آزاد استفاده کرد.

 سناریوی سرگرمی

اگر قابلیت‎های صوتی و تصویری را اصل قرار دهیم سناریوی سرگرمی پرکاربردترین روش استفاده از Super Device است. برای مثال می‌‎توان به راحتی ارتباط یک دستگاه مانند گوشی یا تبلت و هندزفری بی‌سیم یا همان ایربادزها را با تلویزیون منزل ایجاد کرد.

 سناریوی زندگی هوشمند

به صورت کلی هر دستگاهی در منزل یا محل کار که بتواند به این پلت‌فرم متصل شود در سناریوی زندگی هوشمند جای گرفته، می‎توان آن را کنترل کرده یا گزارش وضعیت را از آن دریافت کرد.

 نحوه پیاده‌سازی و استفاده از Super Device

اگر دستگاه‎های موجود ظرفیت اتصال بی‎سیم را داشته باشند، کافی‌است از طریق Wi-Fi یا NFC، آنها را به یکدیگر متصل کنید. البته برخی دستگاه‎ها مانند مانیتور قابلیت اتصال با سیم را نیز دارند.

Super Device یک فناوری و قابلیت بسیار مهم و آینده‎نگرانه است که شرکت هوآوی در محصولات خود قرار داده و به خوبی می‎تواند نیازهای افراد در اهداف و سناریوهای مختلف را پاسخ دهد.

این قابلیت به دستگاه‎ها اجازه برقراری ارتباط به طرق مختلف را داده و امکان اشتراک‌گذاری منابع مانند خروجی‎های صوتی و تصویری و کنترلی را می‎دهد.

هوآوی به سرعت در حال گسترش دامنه کاربرد و قابلیت‎های Super Device است و با این فناوری قصد دارد در راستای پلت‌فرم کامل ۱+۸+n خود، امکانی را ایجاد کند تا بتوان ارتباط همه دستگاه‎های هوشمند در محیط زندگی را برای رسیدن به مفهوم واقعی یکپارچگی شکل داد.