حجت‌اله مهدیان ادامه داد: شعب بانک در استان زنجان به واسطه حضور شرکت‌های صنعتی و معدنی و صنایع دستی می‌توانند جزو استان‌های پیشرو در کشور در جذب مشتریان بزرگ و اشخاص حقوقی باشند.

حجت‌اله مهدیان افزود: منابع بانک توسعه تعاون در استان زنجان تا پایان شهریور ۳۲۵۰میلیارد ریال بوده است که باید این رقم تا پایان سال‌جاری به ۵هزارمیلیارد ریال برسد. وی ادامه داد: هر استان باید مزیت‌های نسبی خود را شناسایی کرده و خدماتی متناسب با این ظرفیت‌ها تعریف کند.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون سال گذشته ۲۱هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که سهم استان زنجان ۲۱۵میلیارد تومان بوده است افزود: منابع صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و منابع دیگر امکان خوبی برای بانک توسعه تعاون در تمام استان‌ها فراهم می‌کنند تا محصولات متنوعی به شرکت‌ها ارائه دهیم. وی بیان کرد: همکاران بانک در استان زنجان می‌توانند پرونده‌ بزرگ اعتباری را به مرکز ارجاع دهند و هیات مدیره بانک درباره آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مهدیان یادآور شد: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه‌ای می‌تواند در حوزه بانکداری شرکتی موفق عمل کند.

وی به مدیر شعب استان زنجان، معاون و رئیس شعبه مرکزی زنجان گفت: خدمات و محصولاتی همچون LC ریالی، خرید دین و ضمانت‌نامه باید در اولویت همکاران در استان زنجان قرار گیرد.

مدیر عامل بانک با تاکید بر موضوع آموزش گفت: نیروهای جوان و تحصیلکرده بانک با آموزش می‌توانند به نیروهای با تجربه تبدیل شوند. مهدیان تاکید کرد که استان زنجان تا پایان سال باید از درجه ۳ به ۲ارتقا یابد.

 مقایسه شعب با سایر بانک‌ها در سطح استان

 رئیس هیات‌مدیره بانک نیز در این نشست گفت: هر خدمتی که در شبکه بانکی کشور به فعالان اقتصادی داده می‌شود قابلیت ارائه در بانک توسعه تعاون را نیز دارد.

سیدباقر فتاحی، ادامه داد: قراردادهای خوبی با صندوق توسعه ملی منعقد شده است و در روزهای آینده تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف منعقد می‌شود و همکاران در استا‌ن‌های کشور می‌توانند این ظرفیت‌ها را فعال کنند. رسول ارجمند، مدیر امور سرمایه انسانی نیز گفت: سرانه منابع با احتساب نیروهای شرکتی ۳۷میلیارد ریال است که این رقم در بانک توسعه تعاون ۷۵میلیارد ریال و در سیستم بانکی ۱۸۰میلیارد ریال است. وی افزود: با توجه به حضور نیروی جوان و تحصیلکرده در سطح شعب زنجان این شاخص می‌تواند ارتقا یابد. حسن شریفی، معاون عملیات بانکی توسعه تعاون در این نشست با تاکید بر آموزش قواعد شرعی و قوانین بالادستی بانکی در فعالیت شعب گفت: همکاران در شعب باید بر قواعد شرعی معاملات مسلط باشند و بتوانند آنها را برای مشتریان تشریح کنند. احمد محمدی، مدیر امور استان‌ها و شعب در این نشست گفت: وجود ۳۲ شهرک صنعتی در استان این امکان را به همکاران بانک توسعه تعاون می‌دهد که خدمات متنوعی به شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در این شهرک‌ها ارائه دهند.

همچنین در این جلسه مسعود کردستانی، مدیر شعب استان زنجان، سینافر، معاون مدیر و حسنلو رئیس شعبه مرکزی بانک توسعه تعاون در زنجان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.