مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در تشریح چگونگی دستیابی به موفقیت‌های گروه تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین گلوگاه‌ها برای تولید پایا و مستمر در کارخانه‌های تولیدی، تعمیر و نگهداری به موقع و نیز بهره‌گیری از قطعات یدکی و تجهیزات است که اکثرا تولید خارج هستند و به دلیل وجود تحریم‌ها، هم امکان دسترسی به آنها سخت‌تر از گذشته بوده و هزینه تمام‌شده آنها برای شرکت‌ها بالا است.

 وی افزود: در راستای کاهش وابستگی به خارج و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، همچنین توانمندسازی شرکت‌های داخلی، در دو سال گذشته نهضت بومی‌سازی قطعات، فرآیندهای تولید در شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان با هدف جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه‌های تولید و به تبع آن افزایش بهره‌وری شروع شد.

سمیعی‌نژاد بیان کرد: در گام اول تیمی ‌متشکل از نیروهای جوان شرکت در کنار افراد با‌تجربه تشکیل و هدف‌گذاری‌های لازم و نیز مسیرهای نیل به این اهداف مشخص و مسیر اجرایی تعیین شد. اکنون پس از گذشت دو سال از این اقدام، دستاوردهای آن را می‌توان بهینه‌سازی فرآیند‌های تصمیم‌گیری، ایجاد و افزایش خودباوری و انگیزه در مجموعه و نیز تولیدکنندگان داخلی و از همه مهم‌تر شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های موجود در کشور دانست که به‌رغم وجود، دیده نمی‌شوند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در پایان عنوان کرد: در حال حاضر از سرآمدان شرکت‌های فولادی در حوزه بومی‌سازی هستیم و امید است با همت و تلاش همه‌جانبه، باعث رشد و تعالی کشور و نیز مجموعه بانک پارسیان باشیم.