در صورت تصویب، این لایحه تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق و کنگره در سال ۲۰۱۴ را معکوس خواهد کرد. این امر روند پیچیده‌ای را برای واگذاری زمین به ریو در آریزونا که تحت مالکیت دولت فدرال قرار دارد، آغاز می‌کند که دارای بیش از ۴۰میلیارد پوند مس در هر جریب است و زمین‌های نزدیک به آن نیز در مالکیت ریوتینتو است.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ قبل از خروج ازکاخ سفید در ماه ژانویه، تایید نهایی واگذاری زمین را داد، اما با ورود جو بایدن، این پروژه در بلاتکلیفی رها شد. انتظار می‌رود بودجه نهایی اصلاحی شامل بودجه‌ای برای توسعه پروژه‌های خورشیدی، باد و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر باشد که نیاز به حجم عظیمی‌ از مس دارد. این در حالی است که خودروهای برقی نیز دو برابر موتورهای احتراق داخلی از مس استفاده می‌کنند و ایالات متحده به سرعت به سمت برقی‌سازی وسایل نقلیه خود پیش می‌رود و از این رو این کشور از هم اکنون باید به فکر منابع جدید مس برای صنایع خود باشد و معدن رزولوشن می‌تواند ۲۵درصد از تقاضای مس ایالات متحده در آینده را برآورده کند.

شهردار دموکرات شهر سوپریور، میلابیسیچ در این خصوص گفت که این پروژه به طور پیچیده‌ای در «برزخ بوروکراتیک» گیر کرده است. به نظر می‌رسد این حرکت با آنچه دولت بایدن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهد متناقض است. امیدوارم مجلس نمایندگان اجازه ندهد این موضوع در لایحه نهایی باقی بماند. ریو تاکید کرد که مشورت خود را با جوامع و قبایل محلی ادامه خواهد داد تا بتواند با آنها به توافق جامعی در این خصوص دست یابد. جاکوب استاشولم، مدیر اجرایی ریو قصد دارد اواخر امسال به آریزونا سفر کند، اما با وجود نمایندگان کنونی قبیله آپاچی سن کارلوس و گروهBHP  که از سرمایه‌گذاران اقلیت در این پروژه هستند، فورا نمی‌توان اظهار نظر کرد.