مدیرعامل شرکت شیمی دارو کوثر در  خصوص این افتتاح  اظهار کرد: خط تولید ماده ضدعفونی الکلی و غیر الکلی با ظرفیت ماهانه ۱۰هزار لیتر در هر خط و به ارزش ۲۲ میلیارد ریال با همت کارشناسان فنی شرکت و حمایت‌های سازمان اقتصادی کوثر و گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر به بهره‌برداری رسید که پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید این واحد تا ۶۰هزار لیتر در ماه برسد.

فاطمه امینی‌نجفی افزود: شرکت شیمی دارو کوثر طی چند سال اخیر توانست درحوزه مکمل‌های دارویی دام و طیور رشد ۱۵۰درصدی رقم بزند و محصولات خود را متنوع‌تر کند. کارخانه تولیدی شیمی دارو کوثر در زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع در شهرستان سمنان به عنوان یکی از فعالان مهم و اثرگذار در حوزه مکمل‌های دارویی دام، طیور و آبزی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در برنامه توسعه این واحد، تولید دارو‌های پودری انسانی و ضدعفونی‌کننده بر پایه آب که محصولی منحصر به فرد خواهد بود وجود دارد. ورود به عرصه‌های نوین دارویی و مکمل در دو فاز انسانی و حیوانی از بند‌های چشم‌انداز شرکت شیمی دارو کوثر بوده که امیدواریم با جدیت و همت تمامی سرمایه‌های انسانی متخصص موجود در دفتر مرکزی و کارخانه محقق شود.

امینی یادآور شد: با وجود آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی کوثر تابع شرکت شیمی دارو کوثر و همچنین ظرفیت مشارکت فنی و تولیدی، در کنار ارائه خدمات تخصصی و انجام تست‌های انحصاری در حوزه آزمایشگاهی، آمادگی تولید محصولات نوین و در راستای ماموریت سازمانی بر پایه ایده‌های دانش‌بنیانی و اقتصادی وجود دارد که هم‌اکنون اقداماتی در این خصوص صورت گرفته که در آینده نزدیک وارد فاز تولیدی خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شیمی دارو کوثر در پایان گفت: در حال حاضر ظرفیت اشتغال مستقیم ۷۰ نفر در شرکت برای تولید محصولات مکمل وجود دارد که امروز با افتتاح خط تولید ضدعفونی‌کننده، ۱۰ نفر به صورت یک شیفت به مجموعه اضافه شده که ان‌شاءالله این تعداد در کوتاه‌مدت و افق نه چندان دور، دو برابر می‌شود.