به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها،  یکی از مقامات کاخ سفید در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد که شرکت‌های Allstate و USAA برای تامین هزینه‌های اضافی معیشت بیمه‌گذاران در این ایالت که خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند، به توافق رسیده‌اند. این مقام مسوول که خواست نامش فاش نشود گفت که انتظار می‌رود شرکت‌های بیشتری از این روش پیروی کنند. به طور معمول، بیمه نامه‌ها فقط مخارج اضافی مربوط به زندگی بیمه‌گذارانی را پوشش می‌دهند که به آنها دستور داده شده بود تا خانه‌های خود را قبل از توفان‌های بزرگ تخلیه کنند، نه برای کسانی که تصمیم می‌گیرند خانه خود را به صورت داوطلبانه ترک کنند. بایدن ابتدا این موضوع را پنج‌شنبه گذشته در سخنرانی خود در کاخ سفید در مورد توفان مطرح کرد. بایدن در این خصوص گفت: در حال حاضر گزارش‌هایی را می‌شنویم که ممکن است برخی شرکت‌های بیمه پوشش هزینه‌های اضافی معیشت مردم آسیب دیده از این توفند را رد کنند مگر اینکه صاحبخانه‌ها تحت تخلیه اجباری قرار گرفته باشند. وی گفت صاحبان خانه‌های در مسیر توفند، خانه‌های خود را ترک کردند زیرا احساس می‌کردند باید فرار کنند تا در معرض خطر مرگ قرار نگیرند. هیچ چیز داوطلبانه در مورد آن وجود ندارد و یک امر اجباری اتفاق افتاده است.

 بایدن سپس از شرکت‌های بیمه‌کننده خانه‌ها درخواست کرد که کار درست را انجام دهید. بدهکاری خود را به بیمه‌گذاران خود بپردازید و هزینه مسکن موقت در بحبوحه این بحران طبیعی را جبران و به نیازمندان کمک کنید. بایدن روز جمعه از لوئیزیانا دیدن و در آنجا نیز خاطرنشان کرد که دولت او تا آنجا که می‌تواند بر شرکت‌های بیمه فشار می‌آورد. یکی از مسوولان بیمه ایالتی، جیمز دونلون، روز جمعه برای همه بیمه‌گذاران در ایالت یک بولتن صادر کرد و در آن اعلام کرد که آنها باید از تبصره مندرج در بیمه نامه‌های خود که در آن نیاز به تخلیه اجباری برای ایجاد پوشش مقامات مدنی دارد، چشم‌پوشی کنند. دونلون همچنین از بیمه‌گذاران خواسته است که به دفتر وی اطلاع دهند که آیا آنها به این درخواست پایبند خواهند بود یا خیر و اگر شرکت‌ها تصمیم به انکار این پوشش بگیرند، سهام آنها را افزایش می‌دهند. پس از انتشار این داستان، یک سخنگوی بیمه USAA در گفت‌وگو با CNBC گفت:  برخی از سیاست‌های USAA، پوشش محدودی برای هزینه‌های تخلیه، هنگامی‌که خسارتی وارد می‌شود، ارائه می‌دهند و اعضای این پوشش بیمه‌ای می‌توانند رسیدهای مخارج خود را برای در نظر گرفتن بازپرداخت ارائه دهند.

ریشه‌های تغییر سیاست کاخ سفید را می‌توان در سدریک ریچموند، نماینده سابق کنگره لوئیزیانا که از مقامات ارشد کابینه بایدن است، جست‌وجو کرد. در روزهای پس از توفان، ریچموند از صاحبان خانه‌ها شنید که بیمه نامه آنها هزینه مسکن موقت را پوشش نمی‌دهد، مگر اینکه خانه‌های آنها تحت دستور اجباری تخلیه قرار گرفته باشند. توفند آیدا یکشنبه گذشته به عنوان یک توفان رده ۴ در اکثر مناطق جنوب شرقی لوئیزیانا وارد زمین شد. با این وجود، دستورات تخلیه از منطقه ای به منطقه‌ای متفاوت بود. برخی از کلیساهای ساحلی مانند Grand Isle تخلیه اجباری برای همه ساکنان را صادر کردند، اما دیگران دستور تخلیه را فقط برای مردم مناطق کم ارتفاع اجباری کردند و دستور تخلیه در مناطقی که عایق‌بندی مناسبی برای هجوم سیلاب داشتند داوطلبانه بود. در نیواورلئان، شهردار لاوتویا کانترل، فرمان تخلیه اجباری را  برای افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کردند صادر کرد، اما برای افرادی که تحت حفاظت توسط خاکریزها قرار داشتند، داوطلبانه بود. بایدن در سفر خود هر کسی را که تحت تاثیر توفند آیدا قرار گرفته بود تشویق کرد تا با سازمان مدیریت بحران فدرال تماس بگیرد و ببیند که واجد شرایط چه نوع کمک‌هایی می‌تواند باشد  و او متعهد شد که منابع و امکانات فدرال را تا بهبود کامل شرایط، در آنجا نگه دارد.

گروه تجاری پیشرو در صنعت بیمه مسکن آمریکا می‌گوید که اعضای این گروه از رنج ناشی ازآیدا مطلع هستند و مشتاق کمک به تمامی‌ آسیب‌دیدگان این توفان هستند. توفند آیدا جوامع را در امتداد سواحل خلیج و ساحل شرقی ویران کرده است. دیوید سامپسون، رئیس و مدیرعامل انجمن بیمه اموال و املاک ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای برای CNBC اظهار کرد: بیمه‌گذاران نگرانی و مصیبتی را که بسیاری از خانواده‌ها، افراد و مشاغل آمریکایی به واسطه آتش‌سوزی و آب و هوای وخیم، در بحبوحه عدم قطعیت در رابطه با همه‌گیری کرونا درگیر آن هستند را به خوبی درک می‌کند.  بیمه‌شدگانی که دچار خسارت شده‌اند باید در اسرع وقت با بیمه گر خود تماس بگیرند تا روند مطالبات را آغاز کند. در صورت تخلیه داوطلبانه یا اجباری نیز با بیمه گر خود تماس بگیرند تا از طریق پوشش بیمه‌ای خود خسارات آنها جبران شود، هرچند سیاست‌ها ممکن است بر اساس شرکت و ایالت متفاوت باشد.