از این میزان، شرکت‌های «گل‌گهر» ۷‌میلیون و ۲۲۰‌هزار و ۷۳۹ تن، «چادرملو» ۵‌میلیون و ۱۲۸‌هزار و ۶۷۹ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲‌میلیون و ۲۵۸‌هزار و ۹۷۷ تن، «گهر زمین» یک‌میلیون و ۹۶۰‌هزار و ۵۱۱ تن، «مرکزی» یک‌میلیون و ۶۴۷‌هزار و ۱۶۴ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۸۹۱‌هزار و ۹۸۹ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۹۳۲‌هزار و ۴۸۱ تن، «صبانور» ۴۹۲‌هزار و ۵۲۶ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۴۵۶‌هزار و ۴۰۰ تن و «جلال‌آباد» ۲۰۵‌هزار و ۸۲۴ تن کنسانتره آهن تولید کردند. طی پنج ماه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ ۶‌میلیون و ۷۷۹‌هزار و ۶۶۲ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۷‌میلیون و ۳۵۷‌هزار و ۵۶۴ تن)، حدود ۸درصد کاهش نشان می‌دهد. میزان تولید کنسانتره آهن در مرداد، ۴‌میلیون و ۱۵۷‌هزار و ۸۶۶ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴‌میلیون و ۳۲۸‌هزار و ۸۵۸ تن)، ۴ درصد کاهش یافت.

 افزایش یک‌درصدی تولید دانه‌بندی و افزایش ۴۹درصدی ارسال طی ۵ ماه

شرکت‌های بزرگ از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۵۴۳‌هزار و ۸۱۹ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۵۳۷‌هزار و ۶۹۷ تن)، یک‌درصد افزایش نشان می‌دهد. ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی نیز با ۴۹درصد افزایش از ۷۷۹‌هزار و ۶۰۰ تن پنج ماه سال ۹۹ به یک‌میلیون و ۱۶۰‌هزار و ۵۰۲ تن  در پنج ماه امسال افزایش یافت.

 افزایش تولید و ارسال دانه‌بندی در مرداد

میزان تولید و ارسال دانه‌بندی در مرداد ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، «۱۶۵‌هزار و ۶۲۱ تن» و «۲۲۵‌هزار و ۶۰۶ تن» بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۳۵‌هزار و ۱۰۴ تن تولید و ۱۳۱‌هزار و ۸۹۵ ارسال دانه‌بندی)، به ترتیب حاکی از افزایش ۲۳ و ۷۱درصدی است.