معرفی نرم‌افزار مرورگر اینترنت  «هوآوی بروزر»

شاید بتوان گفت که این روزها در یک گوشی هوشمند، پس از نرم‎افزارهای مرتبط با شبکه‎های اجتماعی، مرورگرها مهم‌ترین ابزارها هستند. اینکه بتوان در هر لحظه و با سرعت بالا وب‌سایت‎های مورد نظر را باز کرد و به‌راحتی با آنها تعامل داشت، از مهم‌ترین ویژگی‎های یک مرورگر خوب و کاربردی است. در این زمینه، شرکت هوآوی یک مرورگر اختصاصی برای دستگاه‎های پلتفرم خود با نام هوآوی بروزر (HUAWEI Browser) را پیشنهاد کرده که ابزاری بسیار مناسب و کارآمد است و می‎تواند همه انتظارات شما از یک مرورگر کامل و سریع را محقق سازد. این مرورگر با استفاده از یک موتور پردازش محتوای وب جدید، بستری ایجاد کرده که بتوان با سرعت بسیار زیاد به مرور اینترنت پرداخت و از قابلیت‌های متعدد آن استفاده کرد. این مرورگر قابلیت‎های جذابی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‎پردازیم.

 سیستم تنظیم محتوای داخلی

گاهی اوقات برای مطالعه اخبار مهم، نیاز به مراجعه به وب‌سایت‎های خبری دارید، ولی همیشه این نیاز مستلزم مراجعه به پایگاه‎های خبری نیست. مرورگر هوآوی با تکیه بر هوش مصنوعی و نحوه استفاده از وب‌سایت‎های خبری که با تکیه بر علائق و مسائل مورد نظرتان استخراج شده، یک سیستم تنظیم و پیشنهاد محتوای اختصاصی را در اختیار کاربر قرار می‎دهد.

در این حالت با توجه به وب‌سایت‎ها و موضوعاتی که در اینترنت دنبال کرده‎اید، محتوایی که احتمال می‎رود بیشتر مورد پسند شما باشد، در صفحه اصلی مرورگر برای مطالعه به شما پیشنهاد می‎شود. ویژگی دیگر این بخش آن است که قابلیت تنظیم دارد و ضمن احترام به حریم خصوصی و اطلاعات کاربر، موضوعات متناسب را پیشنهاد می‌دهد.

 در محیطی امن وبگردی کنید

هوآوی در مرورگر اختصاصی خود دو قابلیت کاربردی موسوم به Private Mode و Smart anti-tracking را قرار داده است. قابلیت اول به شما کمک می‎کند تا بدون برجا ماندن اثر مرور وب در گوشی، به وبگردی بپردازید و بابت اطلاع یافتن فردی که پس از شما به گوشی‌تان دسترسی پیدا کرده، از تاریخچه مرور وب شما، نگرانی وجود نداشته باشید.

قابلیت دوم بازه عملکردی وسیعی دارد و کوکی‎هایی را که وب‌سایت‎ها برای نظارت بر گردش شما در اینترنت و شناسایی مطالبات و علائق‎تان دارند، مسدود می‎کند.

 اعلان‌ها و عملکرد هوشمند

یکی از قابلیت‎های جالب توجه هوآوی بروزر، شناسایی رفتار وب‌سایت‎ها هنگام مرور آنهاست. برای مثال، اگر از یک فروشگاه اینترنتی ویژه بازدید کنید، مرورگر هوآوی با شناسایی نصب‌شدن نرم‎افزار اختصاصی آن فروشگاه روی گوشی شما، اعلانی را با محتوای پیشنهاد به باز کردن نرم‎افزار مربوطه، نشان می‎دهد. همچنین در صورتی که یک وب‌سایت، نوتیفیکیشنی را برای کاربر خود بفرستد، مرورگر متوجه شده و آن را با تعاملی ساده و کاربردی به کاربر نشان داده و کسب تکلیف می‎کند.

البته دامنه نوتیفیکیشن‎های مرورگر هوآوی گسترده‎تر از این دو مورد است و به کاربر کمک می‎کند تا بتواند از همه اتفاقات داخلی دستگاه یا وب‌سایت‎های مورد بازدید باخبر شده و عکس‎العمل مناسب با آنها را ترتیب دهد. مضاف بر این و همان‌طور که در بخش قبل عنوان شد، با تکیه بر هوش مصنوعی، تلاش می‎شود محتوای جست‌وجوی شما در بستر وب، متناسب با علائق و مسائل مورد اعتماد باشد.

 حالت نمایش را خودتان انتخاب کنید

مرورگر هوآوی با داشتن رابط کاربری منعطف، می‎تواند با هر سلیقه و کاربردی به‌خوبی کنار بیاید. علت این عملکرد، توجه بالا به المان‎های موجود در محیط و رابط کاربری و همچنین قابلیت بالای شخصی‌سازی آنهاست. همچنین این قابلیت در مرورگر هوآوی قرار داده شده که بتوان بین حالت‎های Night Mode، Desktop Mode و حتی Block Images جابه‌جا شد و البته عملکرد هر سه حالت را می‎توان به‌راحتی حدس زد.

در کنار ویژگی‌های فوق، قابلیت تنظیم فونت محتوا، ترجمه متن موجود در صفحه بین ۴۹ زبان مختلف و حتی تنظیم نحوه نمایش منوهای تنظیمات نیز در مرورگر هوآوی ارائه شده که هر کاربر متناسب با نیاز خود می‎تواند آنها را تنظیم کند. در این بخش امکان تنظیم Layout صفحه اصلی، میانبرها و حالت مرور وب به صورت مخفی یا عادی نیز وجود دارد.

 جابه‌جایی سریع بین منوها با کشیدن و رها کردن انگشتان

کشیدن و رها کردن انگشتان حین انجام کار با گوشی که به‌اصطلاح به آن ژست‎های حرکتی یا Gestures گفته می‎شود، مانند رابط‎های کاربری EMUI و HarmonyOS، بسیار منعطف است. در محیط کاربری این مرورگر می‎توان با کشیدن انگشت به چپ و راست، به صفحه قبلی و بعدی حین مرور وب رفت که این عمل، سرعت کار با مرورگر را به صورت قابل توجهی کاهش می‎دهد.

 عملکرد در برابر دیگر مرورگرها

بنابر بررسی وب‌سایت XDA Developers، مرورگر هوآوی با وجود حجم بسیار کمتر در مقایسه با بسیاری از مرورگرها از جمله گوگل‌کروم، می‌تواند سرعتی در حد آنها داشته باشد و همزمان، حجم بسیار کمتری از حافظه رم را اشغال کند.