از سرگیری صادرات مستقیم محصولات  فولاد اکسین

امین آسیابان  گفت: این شرکت طی دو سال گذشته موانعی بر سر راه صادرات مستقیم به‌نام خویش داشت که با رفع آنها و برنامه‌ریزی مناسب توانست ضمن انعقاد قراردادهایی با خریداران کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس، صادرات محصولات خود را مجددا آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت به واسطه تولید ورق‌های فولادی عریض در کلاس جهانی و قابل رقابت با برترین تولیدکنندگان دنیا، توانسته نظر مصرف‌کنندگان خارجی به‌ویژه اروپایی‌ها را به خود جلب کند.

آسیابان افزود: بنا بر اظهار خریداران اروپایی، ورق‌های تولیدی این شرکت کیفیت بسیار مناسبی دارند؛ به گونه‌ای که مصرف‌کنندگان ورق، آن را برتر از نمونه‌های آسیایی و در رده نمونه‌های اروپای غربی قرار می‌دهند.

مدیر عامل فولاد اکسین اظهار کرد: نکته حائز اهمیت آن است که کلیه مراحل فرآیند صادرات ورق از بازاریابی و مذاکره با مشتریان خارجی تا انجام تشریفات گمرکی و امور بندری محموله‌های صادرشده ورق، برای نخستین بار و مستقلا در شرکت فولاد اکسین خوزستان انجام گرفته است.  آسیابان در پایان خاطر‌نشان کرد، صادرات پایدار محصولات فولادی جزو اهداف استراتژیک شرکت فولاد اکسین خوزستان بوده و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق برنامه صادرات ۶۵هزار تنی ورق‌های با ارزش افزوده بالاتر طی سال ۱۴۰۰ در راستای تامین منابع ارزی خرید قطعات و تجهیزات کارخانه انجام گرفته است.