مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به استان مازندران سفر کرده بود، اظهار کرد: این ۷۳ طرح از طریق ستاد بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شد که تاکنون ۶۳ طرح آن به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ طرح نیز در حال اجراست.

حسین مهری خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن برای اجرای این ۷۳ طرح صنعتی و اقتصادی در این استان، ۶۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد که بخش عمده آن پرداخت شده و بقیه در حال پرداخت است. از این مبلغ حدود ۳۰۵میلیون یورو به صورت ارزی و مابقی در قالب تسهیلات ریالی است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور تصریح کرد: بزرگ‌ترین طرح اجرایی مورد پشتیبانی این بانک در مازندران، نیروگاه کاسپین نوشهر است که یک فاز از آن به بهره‌برداری رسیده و فاز بعدی آن نیز در حال اجراست. برای این پروژه مهم ۲۱۵میلیون یورو تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن تخصیص داده شده است.

مهری درباره فعالیت حمایتی شعب این بانک از صنایع و واحدهای اقتصادی در مازندران گفت: در مازندران سه شعبه تنکابن، آمل و ساری را داریم که وضعیت و عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات برای رفع موانع تولید این استان دارند. این شعب، سال گذشته در برخی شاخص‌ها رشد حدود ۱۰۰درصدی را ثبت کردند و امسال نیز تاکنون شاهد رشد حدود ۶۰درصدی در عملکرد این شعب هستیم که در این بین شعبه آمل با توجه به صنعتی بودن شهرستان و برنامه‌ریزی‌های رئیس شعبه وضعیت بهتری دارد. وی افزود: امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آتی نیز با توجه به شعار سال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تعیین شده است، به واحدهای تولیدی این استان بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده کمک کنیم.

مهری در خصوص اولویت‌های پرداخت تسهیلات اظهار کرد: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای و تخصصی است که کمک به صنعتگران و فعالان اقتصادی وظیفه اصلی آن است. اولویت نخست ما در  پرداخت تسهیلات کمک به تامین سرمایه در گردش برای تثبیت وضعیت موجود واحدهای فعال است. با توجه به افزایش قیمت‌ها حمایت از واحدهای فعال برای ادامه کار با ظرفیت کامل  در شرایط کنونی یک اصل مهم در پویایی تولید کشور است.

وی افزود: دومین اولویت ما کمک به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد است تا به واسطه ارائه تسهیلات با سرعت بیشتری تکمیل شوند و در چرخه تولید قرار بگیرند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: اولویت سوم ما در پرداخت تسهیلات کمک به اجرای طرح‌های تکمیلی و زنجیره ارزش است و در بازدیدی که امروز از شرکت کاله  به همین منظور صورت گرفت، تاکید شد که ایجاد زنجیره ارزش با توجه به اثرگذاری در اشتغال پایدار، کاهش قیمت تمام شده محصول و تنوع تولیدات در نهایت به رشد صادرات منجر می‌شود و به همین دلیل برای  کشور اهمیت زیادی دارد. طبق این رویکرد نیز طرح‌های جدید صادرات‌محور و اشتغال‌زا مورد حمایت بانک قرار می‌گیرد.

مهری درباره حمایت بانک صنعت و معدن از مشاغل خرد و فعالیت‌های اقتصادی بومی در روستاهای مازندران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در چارچوب ضوابط توسط شعب ما در سراسر کشور از جمله مازندران در حال انجام ‌است و پشتیبانی از مجموعه‌های صنعتی و ایجاد زنجیره‌های ارزش با هدف  اثرگذاری بر اقتصاد روستاها نیز با جدیت دنبال می‌شود.