به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از   کره تایمز، نکات اصلی این بیانیه که روز پنج‌شنبه گذشته اعلام شد این است که این گروه از سال ۲۰۳۰، فقط خودروهای الکتریکی مجهز به پیل سوختی و هیدروژنی را به فروش خواهد رساند. علاوه بر این هیوندای هدف بلندپروازانه‌ای برای دستیابی به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۳۵ ارائه داده است. این اعلامیه در حالی مطرح شد که خودروسازان بزرگ جهانی در حال تغییر مسیر خودروهای خود به سمت خودروهای برقی (EV) هم‌راستا با خودروسازان در اروپا و همچنین در ایالات‌متحده هستند که با فشارهای بیشتری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار کربن براساس قوانین زیست‌محیطی سختگیرانه روبه‌رو هستند.

چونگ ائیسون، رئیس این گروه خودروسازی، در جریان یک رویداد مجازی به نام «آینده جنسیس» اظهار کرد: جنسیس طی سال‌ها فعالیت خود در سفری فشرده، جسورانه و موفق بوده و خود را به‌عنوان یک برند لوکس جهانی معرفی کرده است. از سال ۲۰۲۵، هر خودروی جنسیس جدید از الکتریسیته یا پیل‌های سوختی هیدروژنی استفاده می‌کند و این شرکت یک خط تولید EV شامل هشت مدل با هدف فروش ۴۰۰هزار خودرو در سال خواهد ساخت. جنسیس همچنین در این مراسم از تصویر شبح‌گونه مدل‌های آینده خود رونمایی کرد. خودروهای مفهومی‌ مختلف که دارای درهای جلو و عقب هستند که در جهت مخالف بدون ستون پشتیبان B باز می‌شوند. لوک دانکر وولک، مدیر ارشد خلاق جنسیس، در این خصوص اظهار کرد: مجموعه جدید الکتریکی ما بستر مناسبی برای افزایش ارتباط ما با مشتریان است. هدف ما تعامل با تمام حواس مشتریانمان است.  معماری جدید ما ضمن ارائه تجربیات صادقانه و جزئیات‌گرایانه، فناوری‌های جسورانه را با طرح های نفس‌گیر ادغام خواهد کرد.

براساس این چشم‌انداز، جنسیس دو خودروی برقی را معرفی کرد که سدان برقی G۸۰ و GV۶۰ بودند. در حالی که خودروی G۸۰ برقی قبلا در نمایشگاه‌ها وارد شده بود، جنسیس می‌گوید که GV۶۰ که براساس تنها پلت‌فرم خودروی برقی این گروه خودروسازی به نام E-GMP ساخته شده است، در سال‌جاری وارد بازار جهانی می‌شود. این گروه خودروسازی در تلاش است با مقررات جهانی زیست‌محیطی جدید همگام شود، به ویژه در اروپا، جایی که اعتراض عمومی ‌نسبت به تغییرات آب و هوایی و افزایش سختگیری در مقررات زیست‌محیطی باعث تغییر جهت خودروسازان به سمت خودروهای برقی شده است. کمیسیون اروپا بسته قانون‌گذاری Fit for ۵۵ خود را در ماه جولای منتشر کرد که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۵۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ است که بسیار بیشتر از هدف قبلی آن یعنی ۴۰درصد بود. براساس سیاست جدید، اتحادیه اروپا فروش خودروهای موتور احتراقی را در سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌کند و در نتیجه قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به اولین قاره با انتشار کربن صفر در جهان تبدیل شود. دولت کره با جایگزینی ۹۷درصد خودروها با خودروهایی که از منابع انرژی سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند، به تعهد خالص خود در سال ۲۰۵۰ عمل می‌کند. همچنین، دولت آمریکا اخیرا هدف خود را بر این مبنا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ نیمی‌ از خودروهای جدید فروخته شده در این کشور دارای آلایندگی صفر خواهند بود.