به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از   اسکای‌نیوز، طبق این طرح مشتریان جدید و در حال ارتقای این شرکت باید تا ۲ پوند در روز هزینه کنند تا بتوانند ماهانه از خدمات داده‌ها‌، تماس‌ها و پیام‌های متنی وودافون استفاده کنند. مسافران بریتانیایی به دلیل ممنوعیت پرداخت آنها در حوزه اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۷، می‌توانستند از هزینه‌های رومینگ فرار کنند، اما توافق تجاری بین اتحادیه و انگلستان انجام شد و این امتیاز را از بریتانیایی‌ها گرفت. با وجود این، چهار اپراتور شبکه اصلی

EE ، O۲ ، Three و وودافون، گفته بودند برنامه‌ای برای اعمال مجدد هزینه‌های رومینگ وجود ندارد. اما EE که متعلق به شرکت BT است، اولین اپراتوری بود که در ماه ژوئن نظر خود را تغییر داد. EE بزرگ‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه در انگلستان است که در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک بین دویچه تلکام و France Télécom تشکیل شد و از اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی بالغ بر ۵/ ۲۷‌میلیون مشترک دارد. این در حالی است که وودافون روز دوشنبه گذشته اظهار کرد مشتریانی که به جمهوری ایرلند سفر می‌کنند از پرداخت هزینه رومینگ معاف خواهند بود. همچنین، مشتریان فعلی تا زمانی ‌که در طرح فعلی تلفن خود هستند، شامل این طرح جدید نخواهند شد و در حالی که شرایط و ضوابط مشتریان جدید از ۱۱ اوت تغییر می‌کند‌، هزینه‌های رومینگ از ۶ ژانویه سال آینده اعمال می‌شود.

احمد عصام، مدیرعامل وودافون در انگلستان گفت: اکثر مشتریان ما مسافران معمولی نیستند. در حقیقت، کمتر از نیمی ‌از مشتریان ما در سال ۲۰۱۹ به کشورهایی فراتر از جمهوری ایرلند سفر کرده‌اند و واقعیت این است که رومینگ، خدماتی است که ارائه آن برای ما هزینه دارد و در هر طرحی به این معنی است که بیش از نیمی ‌از مشتریان ما هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند که از آن استفاده  نمی‌کنند. بنابراین ما فکر می‌کنیم عادلانه‌تر این است که به مردم حق انتخاب بیشتری نسبت به هزینه‌ای که می‌دهند بدهیم. یا یک طرح قیمتی را که شامل رومینگ رایگان می‌شود ارائه دهیم یا اینکه هزینه رومینگ برای مشتریان فقط در هنگام سفر باشد. در غیر این صورت افرادی که به ندرت یا هرگز به خارج نمی‌روند، در نهایت هزینه‌ای را که استفاده نمی‌کنند پرداخت می‌کنند.