به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، در همین حال درآمد این بانک در سال مالی ۲۰۱۹ با ۶۰۰ درصد افزایش به ۶/ ۹۷میلیون پوند رسید، درحالی‌که این میزان در سال ۲۰۱۹ تنها بیش از  ۱۴ میلیون پوند بود. سخنگوی بانک استارلینگ در این خصوص اظهار کرد پایان سال مالی خود را از ۳۰ نوامبر به ۳۱ مارس تغییر داده تا سهامداران بتوانند نتایج سه‌ماهه را به‌صورت راحت‌تری با یکدیگر مقایسه کنند.  این شرکت مستقر در لندن، به‌واسطه افزایش وام به لطف برنامه‌های مالی موردحمایت دولت با هدف کمک به مشاغل متاثر از شیوع ویروس کرونا‌، ترازنامه خود را به میزان قابل‌توجهی رشد داده است. سخنگوی استارلینگ با بیان این نکته که میزان رزرو وام‌های این بانک از مقدار پایه بسیار پایین به ۲/ ۲ میلیارد پوند افزایش ‌یافته است، اظهار کرد این افزایش کمک کرد تا درآمد این بانک برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۲۰ رکورد بشکند و افزود: از آن زمان تاکنون، هرماه سود قابل‌توجهی کسب کرده است.

در به‌روزرسانی معاملات روز پنج‌شنبه، استارلینگ اعلام کرد فروش در سه ماه منتهی به پایان ژوئن  ۲۰۲۱ به بیش از  ۸/ ۴۲ میلیون پوند رسیده است  و این میزان منتج به یک نرخ سالانه حدود ۱۷۰میلیون پوندی شد. خانم Anne Boden، مدیرعامل و بنیان‌گذار بانک دیجیتال استارلینگ، روز پنج‌شنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، استارلینگ در حال حاضر در تلاش است تا نتایج کامل سودآوری خود را در سال مالی ۲۰۲۲ منتشر کند.

 دور شدن از رقبا

تغییر این بانک به سمت سودآوری، نشانگر فاصله گرفتن این شرکت از سایر رقبای فعال آن در زمینه فناوری مالی مانند مونزو و ریولت است که شاهد زیان خود در سال ۲۰۲۰ بودند.  مونزو در ۱۲ ماه منتهی به فوریه سال ۲۰۲۰  بیش از  ۸/ ۱۱۳میلیون پوند پس از کسر مالیات، متحمل ضرر شد، درحالی‌که سال قبل میزان زیان آن تنها حدود ۱/ ۴۷میلیون پوند بود. این شرکت فناوری مالی مستقر در لندن که ارزش بازار خود را با ۴۰درصد کاهش به ۲۵/ ۱میلیارد پوند در سال گذشته رساند، هشدار داد که اختلال ایجادشده ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ منجر به تردید قابل‌توجهی در مورد توانایی خود برای ادامه فعالیت این شرکت شده است. شرکت Revolut نیز خسارت سالانه ۸/ ۱۶۷میلیون پوندی را در سال ۲۰۲۰ گزارش کرد، که بالاتر از زیان ۷/ ۱۰۶میلیون پوندی این شرکت در سال ۲۰۱۹ است. با این ‌حال، ریولت اظهار کرد این شرکت در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۱ به‌شدت سودآوری داشته است. ارزیابی سرمایه ریولت اخیرا بیش از  ۳۳ میلیارد دلار برآورد شده که این میزان، ارزش بازار آن را از غول بانکی انگلیس NatWest جلوتر قرار داده است. Boden در ادامه افزود: اگرچه رقبای استارلینگ میلیون‌ها مشتری بیشتر از ما دارند، اما کاربران استارلینگ معمولا پول بسیار بیشتری در اختیار دارند. استارلینگ بیش از ۲میلیون کاربر دارد درحالی‌که ریولت و مونزو به ترتیب ۱۶میلیون و ۴میلیون کاربر دارند. ریولت و مونزو شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی هستند که  از رقبای اصلی استارلینگ بانک محسوب می‌شوند.