پیش‌بینی می‌شود با اجرای برنامه‌های جدید رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید از یکسو، افزایش تولید نسبت به ظرفیت اسمی و متنوع‌سازی سبد تولید محصولات با عرضه چند گرید جدید در سال‌جاری میزان تولید، فروش و سودآوری پتروشیمی شهیدتندگویان در ادامه سال‌جاری با افزایش بیشتری همراه شود. علاوه بر این، به زودی، پس از هفده سال توقف، پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از دو خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید ۱۶هزار تن محصول خواهد شد. همچنین برای نخستین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور، با هدف بی‌نیازی از واردات، تولید نخ گرید رنگی پت نساجی آغاز می‌شود. پتروشیمی شهید تندگویان؛ اکنون در راستای تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی و افزایش سودآوری شرکت تولید گرید رنگی پت را در دستور کار قرار داده است.

به گفته سرپرست مجتمع این شرکت برنامه‌های متنوع‌سازی تندگویان از دو سال گذشته تاکنون متناسب با وضعیت عرضه و تقاضای بازار و با هدف بی‌نیازی از واردات محصولات و گرید‌های خارجی و متنوع‌سازی سبد تولید محصولات این شرکت پتروشیمی آغاز شده است. «امین ملک‌زاده» با اشاره به سیاست کلان برنامه‌ریزی برای طراحی و تولید تجاری یک محصول جدید به نام نخ گرید رنگی پت نساجی اعلام کرد: با اعمال تغییرات فنی در خطوط تولیدی پتروشیمی شهید تندگویان به‌زودی شاهد تولید نخ گرید رنگی پت نساجی خواهیم بود.

وی گفت: در شرایط فعلی ازنظر فنی امکان و ظرفیت تولید سالانه ۶۰هزار تن نخ گرید رنگی پت نساجی در پتروشیمی شهید تندگویان وجود دارد. به‌ عبارت ‌دیگر متناسب با کشش بازار و عرضه و تقاضای موجود در صنایع تکمیلی پتروشیمی و نساجی کشور اقدام به تولید و عرضه تجاری این گرید جدید در آیند‌ه‌ای نزدیک خواهیم کرد.