پیگیری توسعه زیرساخت ارتباطی ایرانسل در گیلان

مدیرعامل ایرانسل در این دیدار گفت:  اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران تاکنون هزارمیلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

بیژن عباسی‌آرند افزود: ایرانسل تاکنون ۹۰درصد جمعیت استان گیلان را تحت پوشش خود قرار داده است که این پوشش جمعیتی، شامل ۱۵۰۰ روستای این استان است.

وی تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا طی حدود دو سال اخیر، موجب رشد شدید تقاضای مصرف دیتا برای خدماتی مانند آموزش آنلاین و... شد و این رشد تقاضا، تفکر توسعه دولت الکترونیک و خدمات دیجیتال مانند هوشمندسازی ارائه خدمات عمومی را گسترش داد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به راه‌اندازی خدمات شبکه نسل پنجم تلفن همراه، برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل و نصب سایت‌های نسل ۵ و ارائه خدمات تجاری به عموم مردم در تهران و دیگر شهرهای ایران، ابراز امیدواری کرد به‌زودی سایت ۵G ایرانسل در شهر رشت نیز نصب و راه‌اندازی شود. وی اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های زیرساختی را مهم ارزیابی کرد و اثر توسعه دسترسی به خدمات ارتباطی را در رشد اقتصاد دیجیتال، بسیار مهم برشمرد.

استاندار گیلان نیز در این دیدار، به استقبال نسل جوان و اقشار مختلف جامعه از ایرانسل و نقش اثرگذار آن طی دوران شیوع کرونا برای استفاده از بستر فضای مجازی در انتقال مفاهیم آموزشی و تغییر سبک زندگی مردم اشاره و آن را بسیار کمک‌کننده عنوان کرد.

زارع با اشاره به نگاه اقشار مختلف مردم دنیا به جهان ارتباطات و پیوند مستمر زندگی امروزه با شبکه‌های ارتباطی گفت: سرمایه‌گذاری بیش از  هزار میلیارد تومانی ایرانسل در گیلان، نشان از شناخت جامعه هدف دارد و با توجه به تراکم جمعیتی این استان و گردشگرپذیر بودن آن، توسعه زیرساخت‌ها مطالبه‌ای عمومی است.

وی با اشاره به پوشش ۹۰درصدی جمعیت این استان توسط ایرانسل، با بیان اینکه افزایش این شاخص رضایتمندی مردم را به دنبال دارد، افزود: در توسعه زیرساخت‌ها، علاوه بر جمعیت ثابت گیلان، باید حضور گردشگران و مسافران در بازه‌های زمانی مختلف را نیز در نظر گرفت.

زارع  همچنین تعامل دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها با ایرانسل و آمادگی مسوولان استانی و محلی برای مشارکت در توسعه پروژه‌های شهر هوشمند را ضروری دانست و بر عملیاتی شدن دیگر طرح‌ها در این زمینه تاکید کرد.

سیدمحمد احمدی شهردار رشت نیز با اشاره به ارائه خدمات شهر هوشمند، خدمات سازمانی و خدمات دیتاسنتر و پردازش ابری توسط ایرانسل، خواستار گسترش ارائه این خدمات به شهرداری و دستگاه‌های اجرایی و مردم رشت شد.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در گسترش پوشش ارتباطی استان، خواستار ارتقای هر چه بیشتر سطح خدمات ارتباطی ایرانسل در گیلان شد.