به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، کمیسیون به‌اتفاق آرا به طرح اتهام علیه این شرکت رای داد، درحالی‌که رئیس جدید این کمیسیون، لینا خان، در رای‌گیری شرکت نکرد. در همان زمان، کمیسیون با پرداختن به موارد این شکایت که توسط برودکام برای توضیح به عموم مشخص شد، به پذیرش دستور رضایت پیشنهادی رای داد. توافق‌نامه پیشنهادی، برودکام را از ورود به برخی از قراردادهای انحصاری یا قرارداد وفاداری با مشتریان خاص منع می‌کند و این شرکت را ملزم می‌کند تا دسترسی به تراشه‌ها را با معاملات انحصاری مشروط نکند. این امر همچنین می‌تواند برودکام را از برخورد با مشتریانی که با رقبای آن معامله می‌کنند، منع کند. شرکت برودکام در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما خوشحالیم که به دنبال حل این مساله با کمیسیون تجارت فدرال همکاری می‌کنیم با شرایطی که کاملا شبیه به توافق قبلی ما با EC است و شامل همان محصولات است. درحالی‌که ما مخالف این موضوع هستیم که اقدامات ما قانون را نقض می‌کند و با اظهارات FTC در مورد تجارتمان مخالف هستیم، اما مشتاقانه منتظریم این مشکل را پشت سر بگذاریم و همچنان به پشتیبانی از مشتریان خود از طریق یک محیط تحول دیجیتالی تسریع‌شده ادامه دهیم. ما بسیار خوشحالیم که تحقیقات FTC در مورد سایر بخش‌های تجارت ما بدون هیچ اقدامی بسته ‌شده است.

کمیسیون تجارت فدرال در شکایت خود ادعا کرد برودکام از معاملات انحصاری برای انحصار غیرقانونی بازار اجزای تراشه رایانه، معروف به نیمه‌هادی‌ها که تلویزیون و اینترنت با پهنای باند بالا را ارائه می‌دهند، استفاده کرده است. برودکام در ماه اکتبر با کمیسیون اروپا به توافق رسید زیرا نهادهای نظارتی ضد انحصاری در منطقه نیز با معاملات انحصارطلبانه این شرکت مشکل داشتند. براساس این قرارداد، برودکام موافقت کرد چنین توافق‌نامه‌های انحصاری را به حالت تعلیق درآورد و به مدت هفت سال به این توافق پایبند باشد.  کمیسیون تجارت فدرال در گزارشی اعلام کرد برودکام یکی از معدود تامین‌کننده‌های مهم پنج نوع تراشه مرتبط است. این کمیسیون ادعا کرد برودکام از طریق توافق‌نامه‌های طولانی‌مدت با حداقل ۱۰ تولیدکننده تجهیزات اصلی که دستگاه‌های گیرنده و تجهیزات شبکه‌های با پهنای باند بالا را تولید می‌کنند، قدرت انحصار را به‌طور غیرقانونی حفظ کرده است. این توافق‌نامه‌ها مانع از خرید تراشه توسط سازندگان تجهیزات اصلی رقبای برودکام می‌شوند. کمیسیون تجارت فدرال ادعا کرد برودکام معاملات مشابهی را با مهم‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس انجام داده است.

همچنین این کمیسیون در بیانیه‌ای اظهار کرد برودکام با ایجاد توافق‌نامه‌های انحصاری و وفاداری با مشتریان اصلی در دو سطح از زنجیره تامین، موانع غیرقابل‌ حلی را برای شرکت‌هایی که قصد رقابت با آن را دارند ایجاد کرده است. این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که جهان هنوز تحت تاثیر کمبود نیمه‌هادی‌ها در بحبوحه‌ بیماری همه‌گیر کرونا قرار دارد. این اتهام همچنین در اولین جلسه عمومی کمیسیون تحت نظارت لینا خان، در روز پنج‌شنبه مطرح شد. در این جلسه، خان که یک دموکرات است، از طریق دستور کار خود روشن کرد که FTC نقش بسیار فعال‌تری را در اجرای ضد انحصار تحت رهبری او بازی می‌کند.

هالی ودووا، مدیر بخش رقابت FTC در بیانیه‌ای گفت: شکایت امروز تعهد کمیسیون را برای اجرای قوانین ضدانحصاری علیه انحصارگران، از جمله صنایع با فناوری بالا نشان می‌دهد. کارشناسان می‌گویند: یکی از مشکلات کنونی آمریکا مساله انحصار است. اقدام امروز گامی در جهت رفع این مشکل با عقب راندن تاکتیک‌های قوی توسط یک انحصارگر در بازارهای مهم برای اجزا و قطعات اصلی مربوط به شبکه‌های با پهنای باند بالا است. کارهای بیشتری باید انجام شود و ما برای انجام آن به ابزار و منابع نیاز داریم. اما من به تعهد کارکنان FTC به این تلاش اطمینان کامل دارم. شرکت برودکام یک ابرشرکت طراحی نیمه‌رسانا در حوزه ارتباطات بی‌سیم و باند وسیع است. دفتر مرکزی این ابرشرکت در ارواین، کالیفرنیا قرار دارد که در سال ۱۹۹۵ از وست‌وود به ارواین نقل‌مکان کرد. ابرشرکت در سال ۱۹۹۸ در بازار بورس نزدک به سهامی عام تبدیل شد و هم‌اکنون در بیش از ۱۵ کشور مختلف، ۱۱۳۰۰ کارمند دارد.